kallekanin 0 Postad 23 Mars , 2006 Hej. Jag undrar vilka regler som gäller i kanalerna i Malmö. Hittar ingen info på malmo.se Får man köra motorbåt där, eller får man ro? Eller bara trampa trampebåt? Någon som vet? Mvh. Mårten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaRay-270 6 Postad 24 Mars , 2006 Hej. Det är bara att tuta o köra. Har kört runt kanalerna ett antal gånger med motorbåt. Tänk på att det kan vara grunt på vissa ställe. Det kostade mig en propeller en gång. Det är även väldigt lågt vid vissa broar. Vi hade gäster från Värmland en gång, de var väldigt imponerade av att man kunde köra in mitt i city och gå på en liten shoppingtur. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kallekanin 0 Postad 24 Mars , 2006 Tack för det. Malmö Stad svarade till slut på mitt mail och berättade att det bara var att tuta och köra. 5 knop fick man köra. Ska bli hur kul som helst sen till sommaren. Man tänker inte på det så mycket, men Malmö är ju faktiskt en kanalstad. Ska bli kul att ta båten till bion! / Mårten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser