fremag 0 Postad 23 Mars , 2006 Hej alla! Är det någon av Er som kan bidra med konstruktiv kritik om denna båtmodell. Bra och dålig kritik emmottages tacksamt. Det sitter en 50hk motor på båten som jag är spekulant på. Tack på förhand /M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 23 Mars , 2006 Sök här på MG under Båtguiden, det finns säkert någon här som har en sån här båt. Spontant låter det lite med 50hK motor förhållande till storleken. Jag kikade på en likadan innan jag köpte min båt och max utombordare är 60hK. Jag valde en annan i samma storlek med 75hK och skulle jag byta motor idag valde jag nog 90-100 hK. Valde därför bort Ryds, tycker att man kan ha för liten motor på den om du vill kunna använda båten till vattenlek, ofta 5-6 pers i båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Koyote 0 Postad 23 April , 2006 Mors, Jag är ägare till en Ryds 535 DL -97 med en Evinrude 50 hk. Det är en trecylindrig snurra som tydligen är en nedtrimmad kopia på motsvarande 60 hk snurra. Den har fungerat mycket bra, pålitlig och soppasnål. Efter som 535:an har ganska lite vinkel på skrovet är det lättdrivet och passar med mindre snurror. Toppfarten ligger runt 25 knop med två pers i båten och vi har åkt mycket vattenskidor och gummiring med denna snurra. Jag har iofs en kompis som väger runt 100 kg och det går att få upp honom även om det är lite segt.... Har sett samma båt med 90 hästars också men jag är nöjd med min snurra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser