Gå till innehåll
torsdag 09 januari 2025
Terrafobica

Bränslelås

Rekommendera Poster

Går det att fixa till ett bränslelås på en liten utombordare med inbyggd tank?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag pillade för ett antal år sedan på ett så kallat bränslelås, kan det ha varit hos Hjertmans eller var det på Sea-Sea. /Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

här kommer en pinsam fråga men vad är ett bränslelås? funktion?

// Mathias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så här är det:  klubben har en liten plasteka som är till för klubbens alla medlemmar ifall de vill ut och ro en tur.  Den används doch MYCKET sparsamt.  Förra året delade jag och två andra klubbmedlemmar på en trehästars Yamaha och bubbade den mellan förråd och båt varje gång vi skulle ut en sväng.  Enklare vore att låsa fast den lilla motorn på båten och på något sätt göra den obrukbar för andra än ägarna, men hur?  Någon sorts avstängning mellan tank och motor eller kanske tändningen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sätt på ett enkelt tändningslås, Antagligen enkelt att tjuvkoppla på en liten 2-Y men å andra sidan är antagligen nån form av bränslelås detsamma. Gör iaf så folk måste jobba lite extra för att dra igång snurran och stoppar därmed de flesta inom en båtklubb där man får utgå från att många vet vad som är mitt & ditt 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En idé!  Kanske något så enkelt som ett hänglås i det översta hålet där sprinten för motorns vilkel sitter, då kan man ju inte fälla ner motorn.  Kanske skulle funka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...