Klaven 0 Postad 22 Mars , 2006 Har nån någon bra ide som kan hjälpa till å få det mörkt i kabinen vid läggdax ( täcka för vindrutan ). Mina gardiner täcker inte dom när man drar för... Utan att man behöver göra några skruv hål eller dyligt för gardin stångs fästen..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivansen 0 Postad 22 Mars , 2006 Prova med jälvhäftande kardborreband på några ställen runt rutan / rutorna och formsydda svarta tygstycken med kardborre runt kanten. Rätt gjorda så blir det behagligt mörkt i ruffen och de funkar lika bra i taket mot ruffluckan. När man inte sover är de bara att dra loss och knöka ner i lämpligt stuvfack. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 22 Mars , 2006 Hej! Små kardborrerundlar som är självhäftande finns att köpa på Clas Ohlson. Sedan köps vindruteskydd, du vet sådana som är silverfärgade, på Jula för några spänn. Jag klippte till och passade till rutorna i kabinen, det blev mörkt och dessutom svalt eftersom det reflekterar bort värmen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Klaven 0 Postad 23 Mars , 2006 Tack detta ska provas . Nu suger det allt att få börja puttsa på pärlan. Denna vinntern kan gott vara slut nu tycker ni inte det.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Staffan_T 0 Postad 23 Mars , 2006 Jag bytte ut några av skruvarna som håller fönsteramen mot längre skruvar och s.k. norsk knopp. Sen syddes det mörkläggningsgardiner med resår i kanten. Den spänns fast runt knopparna. Detta fungerar i alla fall i Bella 655. Satte f.ö. upp några extra knoppar vid pentryt för att hänga handduk på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarSandberg 0 Postad 4 Februari , 2007 Hej Till min båt fanns det en frant mössa som var beställd från fabrik se bild. Vidare har jag bytt ut gardinerna mot sådana som är formade efter fönstren och har en tryck knapp längst fram för att täcka helt Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser