Gå till innehåll
lördag 01 februari 2025
Terrafobica

Kapitalförstöring

Rekommendera Poster

Hur många i er klubb använder sina båtar?  I vår klubb är det ett fåtal som ofta använder sina båtar.  Ytterligare ett fåtal som ibland gör det.  Men över hälften av båtägarna sjösätter på våren och tar upp igen på hösten utan att ens ha sett till båten under hela säsongen.  Misstanken finns att det är så på många ställen.  Man undrar varför, en båt är ju en investering och kostar även om man inte använder den.  Ännu tråkigare är det att de tar upp båtplatser som folk köar i åratal efter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hehe, näe det ska man inte, snacka om att kasta pengar i sjön2.gif\  Men jag menar det verkligen, många många vanliga knegare med båtar i kanske hundratusenkronorsklassen är inte ut NÅGON gång.  Trist att se dessa båtar ligga och samla alger bara. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, men genom att ha en båt har man alltid möjligheten att åka ut på sjön om inte annars så när säkringarna börjar bli överhettade. För om inte annat hoppas jag vi kan vara överens om att många av oss har båt för att få lite lugn och ro. För det är en lisa för själen att vara ute några timmar, en dag eller hela sommaren.
Att det sedan kostar en slant att ha båt och denna i sjön är en liten kostnad mot vad man får ut av att bara veta att man kan åka ut../Nitro 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur många sommarstugor står inte oanvända? Ettor i innerstan som står tomma, sportbilar som står och samlar damm... Folk som har pengar bekymrar sig inte... jag som varken har pengar att köpa sånt för eller nån av ovanstående kan väl tycka de e synd... men sånt e samhället... skulle det vara mindre skatt på inkomster och mer på konsumtion så skulle nog prylarna användas mer... Vad anbelangar båtar - bara skönt med mindre trängsel i hamnarna :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Terra har en poäng, men jag tänker inte främst på kostnaden. Oavsett om man använder sin båt eller ej så måste man få den sjöduglig och deltaga i sjösättning på våren, upptagning på hösten och gå vakt samt göra arbetspass en eller fler gånger om året om man ligger i båtklubb. Använder man båten ett fåtal gånger per år så blir det mycket slit för dessa turer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Undrar om ni missförstår mig rättsmiley-wink.gif\  Jag bor i min båt från april till oktober och ser alla dessa ensamma båtar som ingen bryr om.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...