Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
meijer

www.navigera.nu - Seriöst?

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har varit inne på en hemsida www.navigera.nu och dom säljer Garmin 178C med ekolod givare för 6300:-.

www.marinkedjan.se tar 9995:-

www.seasea.nu tar 7390:-

Är det någon som har handlat av dom?

Saker som osar katt:

- Man kan bara kontakta dom per mail.

- Dom levererar mot postförskott eller förhandsbetalning.

- Deras sida ser ut som om dom har snott www.marinkedjan.se rätt av?

/Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag har inte handlat av dom, men en snabb koll och du ser att det är sido inport. Ingen svensk bruks med till den. Dom köper i staterna och säljer här, om du köper själv från GPSdiscout.com spar du 1300kr. Dom tar 512usd med frakt, åker du på att betala tull och moms landar du på ca5000kr. Har tullen kafferast när din gps kommer landar priset på ca3900kr. Jag skulle nog rekomender dig att köpa själv i staterna. Enda för delen att köpa på naigera.nu är vid garanit sevice första året, porto inom sverige istället för till england. Är det värt 1300kr ? www.navigera.nu - Seriöst?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag sa inte att dom var oseriösa, utan lämnade det öppet till var och en att avgöra det. 

Men jag tycker det är höga priser för sidoinporterade pryla.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst betalar dom tull och moms, men dom lär ju inte betala lika mycket för varorna som en vanlig kund. Så deras förtjänst borde vara högre än det jag skrev. 

Dom har en affärs ide och säljer säkert av sitt utbud, alla vill inte köpa själv från staterna. Jag visade bara på vad man får och vad det kan kosta om man gör beställningen i sataterna själv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kollade runt lite på olika postorder i USA innan jag köpte min 178c.

Vissa företag hade till och med en valmöjlighet att kryssa för om man ville ha varan levererad i annan förpackning eller som gåva. Ett sätt att slippa moms och tull antar jag.

Jag utnyttjade inte den möjligheten utan beställde min 178C med extern antenn och tvåfrekvensgivare till en fast adress i USA där jag sen plockade upp den själv.

Den gick då loss på 5200 och var den billigaste jag hittade i november förra året. De tillät också att leverans adress och betalarens adress inte va samma vilket är rätt ovanligt.

Jan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...