scooter 0 Postad 22 Mars , 2006 Har läst några tester om denna båt och på sedvanligt maner är det få positiva saker som nämnes. En sak som förvånar mej är att det sägs att båten bäst passar i skyddade vatten. Sett till skrovets utformning borde den tåla ganska hårda tag. Ett argument som näms är den tunna bordläggningen i Bayliners från slutet av 80-talet. Någon som har erfarenhet och som kört sin i öppna vatten ??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
captenmorgan 0 Postad 22 Mars , 2006 det värkar finnas mycke skit att läsa det är inga problem man får lätta på gasen när porslinet är på väg ut ur skåparna,men nog fan håller båten ihop. körde säkert 2000dm i öppna vatten med min 2455 gick hur bra som helst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
scooter 0 Postad 22 Mars , 2006 Jag tvivlar inte ett dugg på dina erfarenheter, men man kan undra varför alla måste klandra på just amerikanska båtar och i synnerhet Bayliner. De som gjort testerna är båtjournalister och frågar man användare som t.ex dej, så får man höra helt annorlunda omdömen. Eftersom båtarna sålts i stora upplagor och fortfarande säljes får man anta att båtarna trots allt uppfyller de krav som användarna ställer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 22 Mars , 2006 Båtarna har alltid varit tvugna att uppfylla Amerikanska kustbevakningens regler. Tror du att ett amerikanskt företag, med det juridiska systemet de har, skulle våga släppa ut en undermålig produkt med för tunn bordläggning? Bayliner slog ner som en prisbomb på åttiotalet med billiga snabba båtar. Branschen fick panik och började snacka skit om dessa billiga amerikanska skräpbåtar. Båtbranchen är en liten värld så polarna journalisterna hängde väl på. Eftersom de var billiga så var inte kvaliteten lika hög som t.ex en Nimbus. Tidiga OMC-Cobradrev (inte Mercruiser) hade problem också vilket bidrog till mytbilden. Bayliner är idag prisvärda och omtyckta båtar. Väldigt få av de som äger eller har ägt en Bayliner är missnöjda. En Bayliner vann faktiskt ett test i en båttidning i höstas. 2455:an är en ganska lätt båt för sin storlek vilket gör att den (tycker jag) studsar ganska mycket på vågorna. den är ganska hög också vilket gör den lite vindkänslig. Men det är inga problem, fast det finns säkert mer bekväma båtar i storleksklassen. Fast inte i prisklassen kanske... /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 23 Mars , 2006 Jag kan lova att du ger upp i grov sjö LÅÅÅÅNGT innan båten gör det. Bayliner är inte sämre än något annat båtmärke. Lite att läsa http://p076.ezboard.com/fbocwebfrm39.showMessage?topicID=5.topic Mvh PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 23 Mars , 2006 Ja, den länken, den borde ligga klistrad här på forumet Brand snobbery Bra sammanfattning.. /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sierra 0 Postad 23 Mars , 2006 ja detta skitsnack om dessa prisvärda rallybåtar, jag kör alltid i hård sjö på öppet hav oftast i fyrametersvågor ibland mer. det enda som mår dåligt är kylskåpet(=ölen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Selor 0 Postad 23 Mars , 2006 Jag uppfattar min 245:a som rätt slagig i hårdare sjö så då får man snällt lätta lite på gasen. Den är ganska plattbottnad så det kan slå rätt ordentligt om det går för fort, men det är ju inte direkt behagligt att dra för fullt i hård sjö med någon båt. Helt OK båt enligt mig. Friborden är höga och med det så blir båten med sin relativt platta botten också rätt vindkänslig när det blåser en del. Detta beror givetvis också på bottenvinkeln på båten. Men, man skall komma ihåg att den bottenvinkel som 245:an har också gör att innerutrymmena är unikt stora för båtstorleken. Det tycker i alla fall jag är viktigare i en familjebåt. Ingen båt ger mer för pengarna enligt mig. Dock skulle jag också kunna tänka mig att äga en Nimbus 380, dock är inte prislappen lika intressant. //Selor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 23 Mars , 2006 Det där med att du kör i fyrametersvågor, tror jag inte på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 23 Mars , 2006 Du får gärna säga emot om det är något Du misstycker om... Vi har yttrandefrihet i Sverige. Dock är man lite less på att höra, Gayliner, lika svårt att bli av med som Aids osv....så nu har du chansen att komma på nåt helt nytt kul om bayliner båtar. Med Vänlig Hälsning Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 23 Mars , 2006 Vi uppsakattar att du inte skriver något i en tråd om en sak du inte vet något om. /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 24 Mars , 2006 Jag var inte alls irriterad eller så. Om det uppfattades på det viset ber jag om ursäkt! Dock är jag lite less på folk som BARA drar paraleller till aids, glasbotten osv... Jag tyckte det var riktigt kul första gången nån drog en jämförelse med Aids... Jag säger inte att min båt är bättre än nån annans, jag kan tillochmed tänka mig att den är SÄMRE än ex Nimbus trots att jag själv äger en Bayliner, med tanke på att den kostar knappt hälften... Men det är som med allt...får man ett Måndags ex så spelar det inte så stor roll vilket märke det är. Nu hoppas jag på en lång och solig sommar. PS...Haru vägarna förbi Bålsta i sommar så kan vi dra en sväng om du vill...ja står för soppan å du för biran ;-) Hälsningar Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sierra 0 Postad 24 Mars , 2006 nä det blev visst lite fel, jag menade 40metersvågor och som du kan se på bilden så kör jag endast på vågtopparna , men det krävs en hel del övning och en jävligt trimmad v8 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 24 Mars , 2006 Jag är mest less på att höra alla med åsikter om saker de inte vet något om. Menade inte att låta tjurig, uppskattar faktiskt att du erkänner att du inte har kunskaper. Det är så många som vet saker och ordbajsar utan någon självinsikt. Smilisar är kul. Nu tar vi en /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pandorra 0 Postad 27 Oktober , 2006 Visst är det kul när alla förstårsig påare förklara vilken skit alla har utom de själva. Kan bar asäga att vi åkte i 17 sekundmeter mellan danmark och sverige, visst gungade det men jag lovar att ingen ombord tyckte att det var farligt, och båten?? ja den kom hem lika tryggt som vi. Gör om det med en albin 25 eller nimbus 26 eller något annat självklart...Nej man får tänka om lite var rädd om grejerna så håller de. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser