leipet 0 Postad 21 Mars , 2006 Hej! Jag behöver inom en snar framtid frakta en motorbåt från Umeå till Stockholm/Värmdö. Finns det någon som kan tipsa mig om någon bra transportfirma med bra priser? leipet2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linde 1 Postad 22 Mars , 2006 Du kan prova ringa till Gunnar på Tväråns transporter 070-5872838. Han var billigast när jag tog min båt från gbg till Piteå. /Linde Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
golfinho 0 Postad 22 Mars , 2006 Det är svårt att hitta dessa firmor, eftersom dom är mycket upptagna. Du bör ha i åtanke att de tar i regel betalt per mil. Och då gäller det även retur för lastbilen. Jag har transporterat två båtar och det gängse priset ligger på ca 150kr/mil. För en sex tons motorbåt betalade jag 12000 kr för transport från Blidö till Sjötorp vid Vänern. Beroende på storlek på båten är det nog att köra ner båten själv, vilket ju är mycket roligare. Detta var min ursprungliga plan men höstvädret förhindrade denna lösning. Jag hade kontakt via internet med en \professionell\ firma, men han hörde aldrig av sig. Jag skall höra med den sista säljaren om han kan ge mig uppgifter om åkare oskar Norrtäljetrakten. Jag återkommer! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
captenmorgan 0 Postad 22 Mars , 2006 jag fraktade upp min båt från göteborg upp till umeå i desember han tog 9000 kr men då hade han returlast är du ute i god tid har han nog returlast från umeåområdet du kan ju prova ringa honom 070-3390990 kommer ej ihåg vad han heter. ialla fall hade han jäkla fin kran på bilen ock det är ju ett plus. sedan ska en kompis till mej frakra en båt från södertelje-umeå men det blir inte förens i slutet av april då har han kanske plats på tillbakavägen, du kan ju ringa ock höra med honom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser