pluggen 0 Postad 21 Mars , 2006 Jag söker seriösa tips för att sälja min Ohlsson 22, 1977. Hon är i gott skick med en bra utombordare. Men hon måste säljas fort. Jag hade räknat med att behålla denna trevliga dam. Men nu har jag hittat dröm båten måste få loss pengarna, nu. Försäljnings tiden är inte den bästa kanske. Men ni alla seglande fantaster kanske har något bra tips att komma med. Tacksam för alla seriösa ideer. ///Pluggen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linde 1 Postad 21 Mars , 2006 Har du båten försäkrad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 21 Mars , 2006 Rövarn Använde du inte ett ord för mycket? Borde det inte stått: Här är ett seriöst tips. (dvs annonsera i MG - gratis) Jag har faktiskt sålt två båtar och köpt en, sen 2001, via sådana annonser. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Litsegard 0 Postad 24 Mars , 2006 AAAHHH....kom igen nu! www.batnet.se www.blocket.se är väl de säkraste alternativen. Det är väl ganska rätt i tiden att sälja båt. I och för sig är det väl inte det bästa utgångläget att sälja en båt när man har alltför stort behov av pengar. Det bästa läget är när båten är i ordning och i vatten så köparen inte behöver göra mer än att komma igång och nyttja den. En bra bit på vägen är ju trots allt att erbjuda en båt i bra skick och till ett konkurrenskraftigt pris!!! Lite nyfiken på vad det är för båt du hittat? Lycka till! MVH Litsegard Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pluggen 0 Postad 24 Mars , 2006 Hej alla och tack för tipsen. Jag ritar en rad eller två när /om jag avslutar affären på min båt. Berättar då vad jag hittat. ///Pluggen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pluggen 0 Postad 2 April , 2006 Hej hopp båten är nu såld. Tack för alla tips! Båten jag hittat är ett One off bygge 40 fot ej färdig byggd, mycket att göra. Men min dröm. ///Pluggen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 2 April , 2006 Grattis till den snabba försäljningen och det ännu snabbare köpet av ny båt. Hoppas du ger oss/mig info hur iordningsställnadet av nybygget går. Du har onäkligen gått från Svensson (22fot) till en helt annan division./mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 2 April , 2006 ge oss bilder pluggen!:-D jag har nämligen ett oneoff bygge jag med :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Litsegard 0 Postad 4 April , 2006 Grattis pluggen! Vilken försäljningskanal använde du då??? Håller med ovanstående....bilder förväntas på one off-bygget......låter härligt crazy!! Har också hemliga drömmar om betydligt större båtar och långa....långa resor i framtiden. Jag får väl återkomma jag också. MVH Litsegard Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pluggen 0 Postad 8 April , 2006 Försäljnings kanal var www.batnet.se fick enbart svar från den sidan. Jag lade ut annonsen på 5 olika sidor med olika tids intervaller (ex blocket 10 dagar innan). Varav batnet annonsen lades in på torsdag natt. Fre 5 intresse anmälan, lörd ytterligare 5 samt en som skulle köpa på telefon. Men jag nekade köp på telefon kändes osäkert, han bode i Polen visste ej när han kunde komma. Söndag morgon kl 7 ringer samma man igen säger ok jag är i Ystad nu hur hittar jag till dej, Sedan var affären i stort sett klar! Bilder och övriga kommentarer på mitt nästa projekt kommer sennare. //Pluggen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Litsegard 0 Postad 9 April , 2006 Hej, Där ser man.....www.batnet.se är definitivt den bästa kanalen när det gäller att sälja eller finna båtar. Kul att det blev en affär med killen från Polen. Han visade sig alltså vara en seriös köpare! Lycka till! Litsegard Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pluggen 0 Postad 21 April , 2006 Nu är min sjöbod uppdaterad. //Pluggen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser