Gå till innehåll
tisdag 21 januari 2025
Rubank

Mellan båtar!

Rekommendera Poster

Tjena!

Nu är vår Uttern 6000 såld, och jag saknar den redan. Men nu ska det bli en snipa och där har jag börjat inse vilken djungel snipvärlden är. Massor av modeller och svårt att hitta information. Dessutom är inte marknaden nedlusad av snipor just nu. I alla fall inte med vad vi är ute efter. Det vi är ute efter är: ca 6,5-8m, maxpris 130-140t, 2 ska sova bekvämt, ej riggad, VP eller annan känd diesel, gärna toa med tank och gärna doghouse eller liknande. Dessutom inom rimligt avstånd från Mariestad.

Tips emottages tacksamt.

Hälsningar

Tobbe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan bara samtycka;-) Gott om utrymme (2 barn 3 vuxna i ruffen), toa, stadiga. Dock lite stampiga/skättiga i motsjö.

kolla gärna i mitt fotoalbum.

/Patrik 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Det blev en Monark 690. Så nu är man med i racet igen.

21.gif\ Rubank

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Beklagar sorgen att du sålt din Uttern 6000 men du har ju fått en helt annan båt nu. Det är väl bra att ha en riggad snipa. Nu kan du slänga upp trasan när det blåser lite lagom. För det är lite lagom över din nya snipa./lycka till samtidigt som jag önskar dig många fina uppleveler med din nya båt/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp! Lagom var ordet. Ville igentligen inte ha rigg, men vi testar i sommar så får vi se.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har precis också skaffat en riggad Monark 690. Men jag tänker definitivt inte sätta på riggen. Den låter ofta illa på natten när man ska sova, och dessutom så tycker jag att maststöttan tar för stor plats i ruffen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena Twix!

Har hittat en märkesklubb för våra monarker ute på nätet. Där tycks man vara ganska eniga med att man ska behålla riggen. Ger tydligen båten bättre stabilitet. Segla går väl bara i undanvind, men det kan ju vara lite mysigt ibland. Så, som sagt, jag testar i sommar.

Hälsningar

Tobbe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...