_mago 0 Postad 19 Mars , 2006 Hej. Jag börjar att kolla i klubben. Jag håller på att renovera en karlskrona viggen. Och nu ska jag ge mig i kast på innertaket. Några tips på hur man ska göra?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
plarsa 0 Postad 19 Mars , 2006 Vi håller på att Renovera en AlbinVigg, denna kommer få ett enkelt tak av TopCoat. Praktiskt snyggt och enkelt att torka av. Se mer på:http://ramona.pollys.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_mago 0 Postad 20 Mars , 2006 Hallå plarsa. Ska ni lackera om skrov sidorna på båten?? Min båt var hel krackelerad längs vattenlinjen och även högre upp. Och akterspegeln ser inte så trevlig ut. Tänkte bara om det är nått som fler har. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dieselbesta 0 Postad 21 Mars , 2006 Hei Holder på med en Fingal28 Det blir Top coat i taket og sklisikkert belegg på dekket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_mago 0 Postad 22 Mars , 2006 Alla har svarat top coat. Bra med enade svar, men är det svårt att lägga vinyl matta?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 23 Mars , 2006 Nu vet jag inte hur en Vigg ser ut i taket men du kan ta 6-8mm plyfa som du klär med vinyl och skruvar upp i taket. Skruvar/spalter döljs med mahognylist. sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Consensus 5 Postad 23 Mars , 2006 Exakt. Man gör så som föregående talare beskriver. Ännu lättare (och billigare) blir det med masonit. Skär till skivor som passar ditt tak, klä in med inredningsmatta på ena sidan (med uppvik på ovansidan), och skruva fast mot taket. Om du använder längsgående teakribb och skruvar genom dem, så får du ett riktigt snyggt innertak. Denna lösning har även andra fördelar: Lätt att montera bort och reparera. Lätt att montera bort ifall du skall demontera däcksutrustning Lätt kabeldragning i spalten mellan däck-innertak Du kan fälla in spots i taget, mycket snyggt. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 23 Mars , 2006 Fälla in spots i ett innertak på en båt... Inte lätt i en båt om man skall klara föreskrivna säkerhetsavstånd till brännbart material! Kolla vad tillverkaren av tilltänkta spotten säger. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 23 Mars , 2006 Det finns spottar med diodlampor bygger ca 1,5cm borde gå utmärkt att ha i taket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
plarsa 0 Postad 23 Mars , 2006 Nej vi kommer inte lackera om skrovet på båten det är enligt mig helt ointressant då båtens värde aldrig kommer trilla över 30tkr. Albin Viggen tjänar som utbildnings båt i HSS(http://hss-scout.org). Renovernigen har startats i utbildningssyfte, på köpet kommer vi få en stabil utbildnings platform några år framöver. / Plarsahttp://rival22.plars.org Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_mago 0 Postad 23 Mars , 2006 Tackar för svaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
matzee 0 Postad 2 April , 2006 Håller med om masoniten. Vi håller på att sätta det i vår Joker S30, har gjort ca hälften idag, och det blir en riktigt bra lösning. Dock så kommer vi inte att klä skivorna utan bara lacka dem. Blir mycket praktiskt att dra kabel under taket till spottar (utanpåliggande) och liknande... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser