Gå till innehåll
torsdag 28 november 2024
_mago

Inredning?

Rekommendera Poster

Hej. Jag börjar att kolla i klubben. Jag håller på att renovera en karlskrona viggen. Och nu ska jag ge mig i kast på innertaket. Några tips på hur man ska göra??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi håller på att Renovera en AlbinVigg, denna kommer få ett enkelt tak av TopCoat. Praktiskt snyggt och enkelt att torka av.

Se mer på:
http://ramona.pollys.se/ 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallå plarsa. Ska ni lackera om skrov sidorna på båten?? Min båt var hel krackelerad längs vattenlinjen och även högre upp. Och akterspegeln ser inte så trevlig ut. Tänkte bara om det är nått som fler har.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hei Holder på med en Fingal28 Det blir Top coat i taket og sklisikkert belegg på dekket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alla har svarat top coat. Bra med enade svar, men är det svårt att lägga vinyl matta??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu vet jag inte hur en Vigg ser ut i taket men du kan ta 6-8mm plyfa som du klär med vinyl och skruvar upp i taket.

Skruvar/spalter döljs med mahognylist.

sten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Exakt. Man gör så som föregående talare beskriver. Ännu lättare (och billigare) blir det med masonit. Skär till skivor som passar ditt tak, klä in med inredningsmatta på ena sidan (med uppvik på ovansidan), och skruva fast mot taket. Om du använder längsgående teakribb och skruvar genom dem, så får du ett riktigt snyggt innertak.

Denna lösning har även andra fördelar:

Lätt att montera bort och reparera.

Lätt att montera bort ifall du skall demontera däcksutrustning

Lätt kabeldragning i spalten mellan däck-innertak

Du kan fälla in spots i taget, mycket snyggt.

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fälla in spots i ett innertak på en båt... Inte lätt i en båt om man skall klara föreskrivna säkerhetsavstånd till brännbart material! Kolla vad tillverkaren av tilltänkta spotten säger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns spottar med diodlampor bygger ca 1,5cm borde gå utmärkt att ha i taket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej vi kommer inte lackera om skrovet på båten det är enligt mig helt ointressant då båtens värde aldrig kommer trilla över 30tkr. Albin Viggen tjänar som utbildnings båt i HSS(http://hss-scout.org). Renovernigen har startats i utbildningssyfte, på köpet kommer vi få en stabil utbildnings platform några år framöver.

/ Plarsa
http://rival22.plars.org 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med om masoniten. Vi håller på att sätta det i vår Joker S30, har gjort ca hälften idag, och det blir en riktigt bra lösning. Dock så kommer vi inte att klä skivorna utan bara lacka dem.

Blir mycket praktiskt att dra kabel under taket till spottar (utanpåliggande) och liknande...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...