Gå till innehåll
tisdag 14 januari 2025
folkatorparn

nya segel!!!

Rekommendera Poster

Nu när det droppar från taken längtar man ut på sjön igen!!! Efter min första sommar med trissen tintin har jag funderat på att skaffa nya segel-har originalseglen från -75...de är ju hela men ack så bukiga, lite seg i vändningarna och trött i lättare vindar. Är det någon som har tips om var man bäst och prisvärdast handlar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejpåre tintin.Jag beställde hos boding segel ny stor till triss.Fick betala5000kr tycker jag va ett bra pris.Har precis köpt min triss så man börjar längta nu.Lycka till mvh magi 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vill du ha billiga segel kolla gärna med Q-sails, Apollo-sails eller Kabat.

För cruising borde det inte vara problem. för kappsegling blir det något svårare att hitta det optimala seglet då alla möjliga segelmakare kommer med olika offerter.

om seglet är bukig så borde den vara snabb i lätta vindar men kanske sitter buken där den inte borde vara...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Passa på och motverka lovgirigheten* med ett storsegel med indraget akterlik och rejäl runda upptill (se bild). Detta sytt av www.waernhoffsegel.se

*alla MK I å MK II med orginalsegel är extremt lovgiriga. Både beroende för mycke duk akterut, och bukiga/utseglade ställ.

post-1968-1394234589,9664_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...