Linde 1 Postad 19 Mars , 2006 Idag var jag ute på premiärturen. Var först & skrubbade på min egen båt på morgonen sedan på dagen när man vart lite less så for jag ut på en 2 timmars tur med Pite Havsbads isbrytare. Rätt läckert att bryta 40cm is. 40cm var ganska segt att få sig igenom men på dom ställen där isen bara var ca: 20cm gick det att hålla ca: 6 knop. Det var riktigt nice, -1 grad & solsken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 19 Mars , 2006 Avundsjuk! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 19 Mars , 2006 Dito! Suck. Skulle behöva en isbrytare i viken själv. Lite plusgrader överhuvudtaget skulle inte vara fel här i Stockholmstrakten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
claesh 0 Postad 20 Mars , 2006 Hur går det med Baylinern då! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linde 1 Postad 21 Mars , 2006 Den står inomhus & myser i värmen. Jag har bottenmålat & bytt ut stripen. Polerat & skrubbat. Jag ska byta bälgar i drev & göra service på motorn snart. Sen har jag det jobbigaste kvar, sätta sågen i targabågen & göra den fällbar. Om någon har en bra lösning på hur man bäst & snyggast gör en targabåge fällbar får ni gärna komma med förslag. Mvh/Linde Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 21 Mars , 2006 Vad är det för isbrytare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linde 1 Postad 21 Mars , 2006 Fakta Arctic Explorer - Byggd: 1963 i Lovisa, Finland - Ombyggd: 2004 i Piteå till passagerarfartyg - Antal passagerare: 80 st - Längd: 37,4 m - Bredd: 9,7 m - Djupgående: 4,2 m - Brutto vikt: 332 ton - Maskin: NOHAB, 6 cylindrar, 1260 hk - Hemmahamn: Piteå - Flagg: SWE http://www.pite-havsbad.se/cgi-bin/pitehavsbad/meny/frameset.cgi?menu_top=menu_top_p.html&clickflik=24&meny=swe_vad_gora_privat.txt# Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser