Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
iceman356

Packningssats !!

Rekommendera Poster

Hej.

Vågar man köpa en packningssats till en B20 på biltema ??

Har hört att topplockspackningarna skall vara värdelösa men den skall jag inte byta.

Det jag skall byta är kamaxeldrevskåpans packning,oljetrågs,ventilkåps och insug och avgaspackningarna mm.

Vad tror ni  ?

//Tomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Många bra saker har jag köpt på Blitema, Clas Ohlson, Jula m.fl. Men vitala delar såsom packningar, anoder m.m. köper jag i original.

PS. Snygg båt du har2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja, som tur är har du redan dömt ut topplockspackningen. Några av packningarna går ju alltid att bruka. Men jag vet idag inte hur sump/oljetrågspackningen är. Är denna som då jag senast såg den, innehåller inget som håller ihop korken. Skulle jag inte köpa den till min egen båt i alla fall. Vill kunden ha en dylik packning så är det upp till denne, det blir ingen garanti på att motorn inte läcker.

När det gäller packningen mellan topp och avgaslimpa bör du sätta dit en packning som har ett stort hål där tvåan och treansavgaser går ut. Har du en mellanvägg i packningen är det bara att vänta på att denna ger sig och det börjar läcka..

Handen på plånboken. Hur mycket arbete är och hur retligt är det inte att få göra om något bara för att man sparat på marginalerna? Det finns väl andra firmor som tillhandahåller VP delar. Gör som du känner för så blir ingen ledsen/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Packningssats !!

En del Gin och 2 delar Tonic , gärna några isbitar och en citronskiva .... Kan med fördel blandas i en stor tillbringare, för enkelhetens skull ....

Packad å glad .

JSR

post-11345-1394234587,4005_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...