r-bert 0 Postad 18 Mars , 2006 har tänkt mera på säkerheten nu när man är pappa ,har inte alltid täckning på min mobil telefon , när man är ute med båten och fiskar o badar , vid marstrand (västkusten) är det vhf radio som gäller eller vad då ,kan inte nåt om detta ge mig gärna info om detta pris,liscense,inköpsställe ,är det icom som är ledande i detta tack på förhand robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
r-bert 0 Postad 18 Mars , 2006 om man ska ha liscense på detta var söker jag detta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 18 Mars , 2006 Post & Telestyrelsen och intyg i din intygsbok (!?) Sök på forumet, har varit en hel del diskusioner i ämnet ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
r-bert 0 Postad 18 Mars , 2006 post o tele styrelsen okej ska kontakta dem på måndag eller maila dom Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 18 Mars , 2006 Du hämtar ansökan om tillstånd på PTS hemsida, fyller i och posta med snigel post till dom. Då har du rätt att inneha en vhf. Kolla med studieförbunden på din hem ort om dom har vhf kurser eller kontakta stockholm radio. Klarad kurs och du har licensen och får använda din vhf också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanAke 0 Postad 18 Mars , 2006 Kolla den här länken. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=85477 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 19 Mars , 2006 Det finns massor här på Maringuiden som handlar om VHF. Sök på VHF så får du fler svar än du har frågor/Vi hörs sedan i etern/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser