Namkong 0 Postad 17 Mars , 2006 Hej hopp! Har en fråga ang en ny tube som har kommit ut på marknaden. Den heter Wego Kite Tube, en jättestor tube som man drar efter båten, och kan lyfta från vattnet så man kan segla i luften med den. Min fårga är denna, är det någon som vet hur krallig motor man måste ha för att få upp kite tuben i luften. Har en Mariner 60 HK som gör 28 knop med två gubbar i båten. har hört att man lyfter redan vid 20 knop men är lite osäker. Skickar med en länk till den om det finns någon som inte vet vad jag pratar om. http://mail.sportsstuff.com/towables/wego/index.shtml Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1000 0 Postad 17 Mars , 2006 Vad har du för båt ?? Jag märker bara när jag kör med en av mina båtar (Ryds 480 RSI med en 40 hk snurra på, inte den bästa vattensport båten då)och drar en wakeboard så kan det dra lite i båten...Så jag tror nog att det behövs en ganska stor och stabil båt till den där...... Annars tycker jag att en sån skulle vara j*vligt häftig att ha, ser kul ut...!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
481GTS 0 Postad 17 Mars , 2006 De nämner att tuben börjar surfa/plana vid 20 mph i filmen vilket är ca 18 knop. Sedan behövs det nog några knop till för att få den att lyfta. Teoretiskt borde det funka, men det hänger nog på vad du har för båt, som sagt. I demon används det lite större grejor, men det betyder ju inte att det inte funkar med mindre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linde 1 Postad 17 Mars , 2006 Den där grejen är ju hur läcker som helst! Tror ni att jag får upp den i luften? Mercruiser 7,4 330hk. Det står mellan den & den här nya pilsner pumpen som Aftonbladet skrev om härom dagen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Namkong 0 Postad 17 Mars , 2006 Kör en beaver 470. Planar bra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser