Gå till innehåll
måndag 07 oktober 2024
RoundRobin

Dags att rensa bland inläggen!?

Rekommendera Poster

Det verkar som att några postar onödiga svar bara för att stiga i rang. Är det inte dags att admin går in och rensar i trådarna, med början på de med högst rang. Och varför är detta viktigt...jo inte för jag är avundsjuk, -jag har viktigare saker att göra, men man blir ju ledsen när seriösa inlägg bara rinner ut i sanden för att de missbrukas av dessa högfrekventa medlemmar! Dessutom tröttnar man på forumet efter ett tag, vilket är synd för det mesta är bra här. Vill inte peka ut någon men det är lätt att urskilja ett mönster, efter lite forskning... Dessutom finns det ju en avdelning för Dösnack, varför inte använda den för en snabb karriär, utan att andra drabbas?

 

-Är det någon som håller med?

/RR

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

frågan är bara hur många som egentligen bryr sig om rangordningen. visst jag har ett antal inlägg (800 ) på nacken men det är inget jag bryr mig så värst mycket om.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst verkar det som om vissa trådar ballar ur, men vad gör det.Dom flesta får ju svar på sina frågor och sen tycker jag det är kul att folk är pigga och slänger lite käft.Det blir nog ändring när värmen kommer och man inte har tid att häcka vid datorn.    smiley-smile.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Du har rätt i sak, det finns en hel del trådar som har spårat ur genom åren. Anledningen till att vi inte rensat/tagit bort dessa är att vi bedömt att det fortfarande finns ett visst värde i trådarna. Vi har säkert missat en hel del och hoppas med er hjälp att vi rensar bort dessa med tiden (rapporteringsfunktionen.)

 

Dösnack är en ny avdelning där alla får möjlighet att prata om annat än båt...

 

Att man postar struntinlägg bara för att stiga i graderna är nog sällsynt, men förekommer säkert.

 

Vi har idag ca 16500  medlemmar och sannorlikheten av någon av dessa går över gränsen någon gång då och då är rätt stor. Vi försöker dock att leva efter principen hellre fria än fälla.

 

Vi hoppas att du trots allt hittar vad du behöver här på maringuiden.se

 

Vi önskar en trevlig helg.

Hälsningar maringuiden.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Bra att forumet granskas av admin, ...och jag håller med, ville bara se om ngn lät sig provoceras av mitt inlägg -Haha.

 

Ps. tycker i alla fall att motorbåtsägare inte skall svara på inlägg skrivna av seglare!

 

-Är det någon som håller med?

/RR

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Har man bara ett riktigt svar att komma med så spelar det väl ingen roll vad man har för båt.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

smiley-wink.gif\Nä just det, nu var jag lite ironisk i anknytning till ovanstående inlägg, men det genomskådade du ju också!

 

 

Mvh RR

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sjorovarn, du kan nog sitta lugnt i båten.... Dig kommer jag nog ändå inte i kapp på ett tag, (men det kan kanske vara värt ett försök) -Haha.

 

/RR

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det den här typen av trådar som frågeställaren anser ska tas bort då ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Hej Steve
Jag tror du är inne på rätt linje. Men som seglare tycker jag det är lite orättvist att bara vi skall beskattas. Vi betalar ju mycket i bränsleskatt också då vi ju för det mesta går för maskin. Varför inte beskatta efter den höjd som båten har så blir det en lite utjämning. Vi kan ju alltid spar gebnom att segla mer. Vinden är ju fri - änn så länge.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man kan ju se det från fler sidor: Motorbåtar skitar ner mer, en seglande båt skitar inte ner alls (nästan).

 

   M.v.h. Rige-Per

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

O vad är det för kul att stiga i graderna ??

Håller med admin, hellre fria än fälla.

Även om det kan bli lite käftslängade i vissa trådar( går inte att undvika ibland smiley-laughing.gif\ ), så finns det ju oftast en hel del nyttig info också.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Segelbåtsfolk kackar i sjön.  Motorbåtsfolk kackar hemma för de har inte råd att vara på sjönsmiley-wink.gif\  Sen har vi ju det här med visuell nedskräpning.  Det är en väldig debatt om vindkraftverk eftersom de förfular miljön, visst, men alla förbannade segel då, som skymmer den obrutna horizonten?2.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Va nu skojar du Lasse??? Beskatta segel??? Jepp nu är snart inte vinden fri den heller... Sabla Miljömuppar kan dom alldrig skrota sketpartit...

 

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vänta bara. Det finns något som heter energiskatt också. I detta landet är inget omöjligt när det gäller att beskatta oss.

 

M.v.h. Rige-Per

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...