cook 0 Postad 17 Mars , 2006 En fråga, om jag har tömt ur tanken kan man då rena diesel från alger genom att sila. Inte så kul att kassera 70 liter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RR-Johan 0 Postad 17 Mars , 2006 Alger i diesel?? Visste jag inte kunde hända, kanske aldrig lagrat tillräckligt länge iof. Vad som än finns i soppan borde väl fastna i bränslefiltret, isf för att byta filter vid vårrustningen kan du väl göra det efter att ha kört upp dessa 70 pannor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 17 Mars , 2006 Jag lät ca 100 liter diesel, -blandat med smuts, rost och sjövatten-, rinna genom ett bränslefilter med hjälp av hävertverkan. Vattnet (och en del grövre smuts) fick avskiljas genom vattenfällor på vägen. Slabbit men gick bra, dock skulle dieseln användas till värmekamin. Frågan är ju om man blir av med tillväxten genom filtrering?! /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 17 Mars , 2006 En arbetskamrat fick kassera 200 liter diesel pga skit, vatten och bakterier. Han hade varit duktig och fyllt tanken inför vintern, sedan upptäckte varvet lite problem... /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hempa 0 Postad 17 Mars , 2006 Hej Lämna dieseln till återvinning, det är dumt att riskera reparationer för stora pengar bara för att man ska snåla i små på pengar! Bara byte av spridare kostar minst 4-5.000 kr. MVH Hempa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser