coke 2 Postad 15 Mars , 2006 Hej! Undrar om det finns nån här som kan komma på nå bra förslag på om man skulle kunna fixa till så att man får en till kojplats i ruffen på en Ancas Queen 24! Väntar nämligen på tillökning och då blir vi två vuxna och två barn en på 6 år och en nyfödd! Hade planer på att låta dottern få sova i aktern under kapellet men tror inte det kommer funka och som det ser ut nu i ruffen så blir det troligen för trångt med både henne och en nyfödd där! Så frågan är om man kanske kan bygga om/till så man skulle kunna få plats allihop i ruffen? Hoppas nån kan komma med någon ljus idè för jag vill inte ge upp det underbara sjölivet och har inte råd att byta upp mig till en större båt heller i år! MVH/Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forever_young 0 Postad 15 Mars , 2006 Nu vet jag inte hur din båt ser ut i ruffen,men någon konstruktion där du kan hänga typ barnvagns insatsen i rufftaket borde väl kunna funka,dessutom vaggas ju barnet om det kommer lite vågor i hamnen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coke 2 Postad 15 Mars , 2006 Har varit inne på det men vill helst ha nå lite mer fast och stadigt! Det finns bilder utlagda här på MG om du vill se hur modellen ser ut! Minego tror jag har bilder ifrån ruffen! MVH/Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 15 Mars , 2006 hmm svårt att se på minegos bilder hur bäddarna är placerade idag, en enkel skiss vore kanske på plats!? Hur är det med dinetten, utnyttjas den som sovplats eller fäller man bordet och det blir en del av sovplatserna? Hur mkt plats finns det på styrbordssidan? På min nidelv 24 så viker man upp ryggstöden (se mitt fotoalbum) och det blir som våningssängar vilket är perfekt för barn (dock bör man ha ngt skyddsnät). Kanske går att ordna ett liknande ryggstöd vid främre rutorna, så blir det dessutom extra bekvämt när man sitter vid dinetten (ett plus är att du får ett stort utrymme att gömma undan sängkläder och packning på dagen). mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coke 2 Postad 15 Mars , 2006 Normalt sett så fäller man ner bordet när man bädda men jag har gjort om min ruff så att det blir som en U-soffa med ett bord i mitten på ett stående järnrör! Dinetten är det utrymmet längstfram det eller? Man kanske skulle kunna göra iordning nån slags anordning längst fram vid rutorna så man får en slags överslaf! Problemet är bara att hitta på en funktionsduglig lösning som också ser bra ut! MVH/Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 15 Mars , 2006 Dinetten är matplatsen i båten. går det inte att göra så att du gör järnröret till bordet löstagbart så att du kan använda bordet som iläggsskiva i u-soffan? Skulle vara bra med en bild på hur det ser ut i just din båt, så man vet vad man pratar om. mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coke 2 Postad 15 Mars , 2006 Kan lägga in fler bilder imorgon om du vill se! Sitter på jobbet just nu! Jo så är det redan nu! Det är en U-soffa med bord i mitten på dagen och på natten så använder man bordet som en iläggsskiva! Men problemet är att det då blir lagom för två vuxna och ett barn, så jag behöver ha en koj till! MVH/Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coke 2 Postad 15 Mars , 2006 Kan lägga in fler bilder imorgon om du vill se! Sitter på jobbet just nu! Jo så är det redan nu! Det är en U-soffa med bord i mitten på dagen och på natten så använder man bordet som en iläggsskiva! Men problemet är att det då blir lagom för två vuxna och ett barn, så jag behöver ha en koj till! MVH/Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 15 Mars , 2006 Det är ju barn nr 2, stoppa ner ungen i ett stuvfack vet jag.... ;-) Första året lär ju vara ganska stillsamt, eller? Näthängmatta till insatsen kanske går nånstans. Lycka till / Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser