Gå till innehåll
lördag 28 december 2024
r-bert

importera gps

Rekommendera Poster

Min nya Lowrance LMS-334 från GPS-discount lämnade just Stockholm med FedEx.
Jag fick betala moms och tullavgifter i förskott via kort, det funkade bra då jag hade telefonkontakt med dom.
Trots avgifter så blev det ett BRA pris på kitet.

Gedda. Eftersom såna här apparater vad jag vet inte tillverkas för speciella länder så kan jag tänka mig att du kan göra en kanonaffär där. Men som alltid, kolla noggrant, fast det visste du ju.

/B 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men då är väl skillnaden inte så stor!? Jag ser att på blocket säljs nya 178:or för ca: 6tusen...? då måste man förstås köpa sjökort men om du måste betala full taxa på momsen och tullen så landar summan på nästan samma. Om jag har fått detta om bakfoten får ni gärna rätta mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ca en 1 000-lapp billigare blir det i alla fall jämfört med de annonser du hittat. Och de annonser som du antagligen sett på blocket importerar även de sina GPS:er från Usa. Bland annat hemsidorna tecopt (erbjuder 3 års garanti vilket är förmånligare) och navigera är importbolag. Vilka även tar betalt för frakt som skall läggas till priset. Dessa ska man då jämföra med de Svenska priserna där de billigast jag hittat ligger på 7 335 kr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det stämmer nog. En tusenlapp är ju iaf ett par liter soppa :-)

Tack ska du ha.

/Linde

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...