Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
Gulan

\"översiktskarta\"

Rekommendera Poster

Har ni förslag på bra länkar där man kan hitta någon typ av översiktskarta/sjökort på nätet? Köksbordet räcker inte till om jag skall lägga ut hela båtsportkortet för att få en översikt11.gif\

Birgitta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja men upp på helskärm så att den blir lite mer detaljrik, om det är möjligt. Det vore kul att kunna resplanera framför datorn12.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ujuj, har just kikat13.gif\ lite på programmet, det här kommer att ta tid!! Jag blir nog tvungen att kalla in marinkåren dvs dottern eller sonen som hör till den nya generationen teknikersmiley-undecided.gif\ Själv kommer jag väl att tömma hårddisken och bugga resten- om jag börjar. Näe, jag läser på vad  som står så får vi se vart vi hamnar!

20.gif\ för tipset!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du en tusenlapp över, kan du köpa det levande sjökortet på cd.  Alla riktiga sjökort från Ystad till Arholma finns med på samma skiva.  Har du skivan i en bärbar dator kan du dessutom koppla ihop den med en billig gps, så ser du var du befinner dig på skärmen. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu sätter jag mig ner tills hjälp anländer- dvs Gulans husse återkommer från Sveriges baksida( göteborg)14.gif\ förhoppningsvis skall problemen med översiktskarta lösa sig på ena eller andra sättet ,nu har jag åtminstone fått lite kött på benen, tackar för det!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Beror helt på, åt vilket håll man vänt akterpartiet14.gif\

Nejdå inget ont om Göteborg, det är bara kul att retas lite.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man kan också köpa ett översiktskort i stor skala. Det har en lagom storlek till köksbordet och du kan samla marinkåren runt ett riktigt sjökort.

M.v.h. Rige-Per.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...