Gulan 0 Postad 14 Mars , 2006 Har ni förslag på bra länkar där man kan hitta någon typ av översiktskarta/sjökort på nätet? Köksbordet räcker inte till om jag skall lägga ut hela båtsportkortet för att få en översikt Birgitta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gulan 0 Postad 14 Mars , 2006 Ja men upp på helskärm så att den blir lite mer detaljrik, om det är möjligt. Det vore kul att kunna resplanera framför datorn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gulan 0 Postad 14 Mars , 2006 Ujuj, har just kikat lite på programmet, det här kommer att ta tid!! Jag blir nog tvungen att kalla in marinkåren dvs dottern eller sonen som hör till den nya generationen tekniker Själv kommer jag väl att tömma hårddisken och bugga resten- om jag börjar. Näe, jag läser på vad som står så får vi se vart vi hamnar! för tipset! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 14 Mars , 2006 Har du en tusenlapp över, kan du köpa det levande sjökortet på cd. Alla riktiga sjökort från Ystad till Arholma finns med på samma skiva. Har du skivan i en bärbar dator kan du dessutom koppla ihop den med en billig gps, så ser du var du befinner dig på skärmen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gulan 0 Postad 14 Mars , 2006 Nu sätter jag mig ner tills hjälp anländer- dvs Gulans husse återkommer från Sveriges baksida( göteborg) förhoppningsvis skall problemen med översiktskarta lösa sig på ena eller andra sättet ,nu har jag åtminstone fått lite kött på benen, tackar för det! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hk1971j 2 Postad 15 Mars , 2006 Du menar Sveriges FRAMSIDA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gulan 0 Postad 15 Mars , 2006 Beror helt på, åt vilket håll man vänt akterpartiet Nejdå inget ont om Göteborg, det är bara kul att retas lite. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rige-Per 0 Postad 17 Mars , 2006 Man kan också köpa ett översiktskort i stor skala. Det har en lagom storlek till köksbordet och du kan samla marinkåren runt ett riktigt sjökort. M.v.h. Rige-Per. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser