BobbyE 0 Postad 12 Mars , 2006 Vilken sorts bensin och olja ska användas till en utombordsmotor Mercury 15 Hk från 80-talet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 13 Mars , 2006 Hej! Har själv en mariner från -84 och den vill ha 98 oktan med 2% olja. Borde vara samma på din. Mvh Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 13 Mars , 2006 Märker du någon skillnad mellan 98 o 95 oktan? Att jag frågar beror på att på mina gamla snurror märker jag ingen som helst skillnad. MVH, G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 13 Mars , 2006 Hej! ALdrig testat med annan oktan då den tidigare ägaren uppgav 98! Kolla för säkerhets skull med någon på sjötappen, de borde ha koll. /Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 13 Mars , 2006 Finns ingen anl att köra på 98 i en standard tvåtaktare. Gör ingen nytta alls. Se till att anv en bra olja istället. Edit: OK/Q8 outboard syntet är klart godkänd olja Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser