AudiRS6 0 Postad 12 Mars , 2006 Hejjsan! Mitt kapell som jag har nu är utan hål och helt nytt men läcker ändå in vatten. Har hört talas om att det ska finnas en spray att köpa som gör så att kapellet skulle bli vattentätt? /Audi Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linde 1 Postad 12 Mars , 2006 hmm, heter det inte sufflett på Audin eller kör dom med kapell? ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 13 Mars , 2006 Kanske Imprenex? Finns olika varianter, sprej, literflaska mm. Tom Konsum har det ;-) /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 13 Mars , 2006 Vanlig impregnerings-spray för kläder/skor från närmaste livsmedelsaffär fungerar. pengar kostar det men inte så farligt. Knappt en hundring per burk, det går ju några burkar för ett kapell. Gå över alla sömmar ordentligt först. Alternativet är att lämna in på kapelltvätt och om-impregnering. Har inte kollat men det låter dyrare. Fast, ett nytt kapell som läcker in? Låter konstigt. Prata med inköpsstället om dom har gjort nåt fel först. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linde 1 Postad 13 Mars , 2006 Klart att man måste ha skydd på en Bayliner, Du vet brudarna blir som tokiga ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linde 1 Postad 13 Mars , 2006 Nu när jag ser att Fredrik_J tipsade om Iprenex så slår det mig att min far har använt det på kapellet till sin snipa i många år & det verkar fungera alldeles utmärkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 13 Mars , 2006 Du har säkert redan fått de svar du önskade dig. Men jag kan väl ändå lägga till att jag brukar använda Slide masters impregnering, denna sprutar jag på kapellen. Produkten finns bland annat hos Sea-Sea./häls/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiRS6 0 Postad 13 Mars , 2006 Tack för alla svar... Då blir det lite sådann spray då=) /Audi Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 678 Postad 13 Mars , 2006 Impernex funkar skitbra, finns som sagt på Coop Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hk1971j 2 Postad 14 Mars , 2006 Om det är helt nytt så vänta lite tills det fått vara med ett tag. Ett kapell läcker alltid när det är nytt då sytrådarna och hålen runt dem drar ihop sig efter ett tag. Själv hade jag samma problem, men fick tipset av kapellmakaren att vänta lite. Men om det nu läcker som bara den, reklamera... /Hans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 14 Mars , 2006 Jepp, så är det. Ett nytt kapell läcker i sömmarna innan väven tätat. Och ett nytt kapell ska absolut inte impregneras, då blir det FÖR tätt och mögel och jordslag kommer som ett brev på posten. Vänta minst två år innan första impregnering. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser