Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
aberg

Vilken stigning på rostfri propp?

Rekommendera Poster

Ska köpa en rostfri propeller till min Bayliner 2651 -90 och funderar lite över vad jag ska ha för modell och stigning för bästa resultat.

Motorn är en Mercruiser 5,0 LX 230hk.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns både tabeller och dataprogram för att få fram rätt propeller. Varför jag överlåter åt affären som skall sälja propellern också räkna ut vad du skall ha.

Det du helst skall veta är hur mycket varvade motorn med den gamla propellern, vad båten väger och givetis, som du redan nämnt båtmodell och motor. lycka till/Nitro

Ps, ta gärna kontakt med två eller fler försäljare så har du störst chans att få rätt propeller första gången. Det är tyvärr oftast inte bara att byta från aluminium till rostfritt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja jag har märkt de, att de e svårt att få till det från början med stigning, fart och ekonomi.

Hade en Bayliner 1952 förrut som jag fick byta 3ggr på innan den gick fint.

Tänkte bara om det va någon här på forumet som har eller haft en 2651 med rostfri propp på, å vad dom hade för modell osv?

Men tack iaf för ditt svarsmiley-smile.gif\/ Patrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej en ss propp skulle jag rekomendera,vad hade du innan?om du hade aluminium ska du gå ner en tum i stigning det motsvarar vad du hade, jag kan plocka hem ss proppar i perfekt skick från usa från ca:2000 kr

har en liggande en 14 1/2 tum x 17 mercruiser alpha

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack så mycket för all hjälpsmiley-smile.gif\.. Jag ska ta kontakt med några firmor och höra mig för, så löser det sig. har ´ ju inte provåkt den ännu så jag vet ju inte vad den går för..  Mvh Patrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...