Gå till innehåll
söndag 24 november 2024
hustran

Har hört att...

Rekommendera Poster

Någon gång nu i mars börjar solens strålar bryta ned isen,det har inte med värmen att göra utan med vinkeln.Det är ett visst datum.Finns det någon här som vet?Jag är ruskigt nyfiken.smiley-tongue-out.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Hej!  Något speciellt datum finns inte, men i mars börjar solen att bli så stark att den kan smälta sö och is i söderlägen på t.ex. tak, även om det är svinkallt i luften.  Sök på dagsmeja på SMHI.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

Hej. japps det stämmer plus att botten tempen i vattnet börjar stiga upp mot ytan så isen har sett sina bästa dagar för i år. och jag får passa mig eftersom jag är ute och fiskar för fullt nu på helgerna på isen flytoverall och isdubbar ett måste 21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo,det är ett visst datum,inte värmen,har jag hört.Det gör att isen får den här stapel Skörhetenom du förstår hur jag menar.det gör den farligare.Tänkte nämligen fira det.Älskar att fira naturfenomen nämligen.8.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kollade på SMHI,intet nytt egentligen,men jag kom på ett litet tips.Ni som har stolpar till bryggan,som isen vill trycka upp vart år,strö aska runt,gärna med lite stensalt i,då smälter isen snabbare där och man klarar förhoppningsfullt eländet.Vi gör så varje år,och bryggan är bara lite skev.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Från finsk källafinns det en annan kille,Jakob,som slänger i kallstenen.Redan 25 juli.Finns det ingen som tar upp dem?Snart kan vi gå till Finland.  21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

22.februar er Per Varmsteins dag. Den som etter denne dato gikk gjennom isen og druknet, skulle ikke begraves i kristen jord.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...