Knopen 0 Postad 8 Mars , 2006 Jahapp då kör vi en till lina. Jag har massor av frågor nu till kapellet. Jag har fortfarande inte sett min båt med kapell på, kapellet ser bra ut det är tredelat och bågarna har jag monterat, ev på rätt sätt dessutom. Båten var täckt när jag köpte den och jag har den så nu också. Jag ser att en del modeller så fäller man tillbaka främre delen och bakre delen framåt för att få det snyggt ihopsatt på mitten så det blir öppet. Går det på mitt kapell ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 10 Mars , 2006 Hej! Troligen fäller man bak de främre bågarna emot den bakre. En bild på kapellet vore bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 10 Mars , 2006 Vi fäller hela klabbet bakåt och knölar ihop i en korv med blixtlås som du ser på bilden till vänster (klicka på den). Men då täcker vårt kapell bara förarplatsdelen. Inte akterdäck. Det kanske ditt gör? /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 11 Mars , 2006 Den där bågen, är det ett hemmabygge? (Ser bra ut!)--------------------------------------> Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 11 Mars , 2006 Hej! Hos denna killen köps denna targabåge om du är intresserad. http://www.blocket.se/vi/6643012.htm?ca=6_s /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knopen 0 Postad 12 Mars , 2006 Japp mitt täcker även akterdäck men den delen kan man lätt ta bort. Tackar för bilderna jag skall se om jag kan fixa lite bilder och lägga in det blir mycket lättare att förklara alla funderingar då. Jag återkommer med det. Det verkar hyfsat enkelt att montera själva bågen men har har du sytt om kapellet eller hur fixar man det ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 14 Mars , 2006 Hej! Kapellet är sytt för att passa targabågen. /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knopen 0 Postad 14 Mars , 2006 OK ! Det ser riktigt bra ut ! Tackar för info. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser