Gå till innehåll
onsdag 01 januari 2025
DxkungenII

utombordsmotorköp från EU Länkar efterfrågas

Rekommendera Poster

Hej,

Jag söker tips på länkar till försäljningställen av utomborsmotorer i EU (gärna tyskland). Tack på förhand. Gärna Sail utombordare eller Tohatsu.

Mvh Loic

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Länkarna du nämde har jag besökt, tack ialla fall.  Då jag inte har lust att betala någon handpenning för att få min motor söker jag som jag skrev tyska länkar förhoppningsvis till ett billigare pris. Någon som har tips?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
köp inte av dom.det står att dom har garanti verkstad o de har dom . men bara en . köp av en riktig generalagent så får du riktiga garantier
inte roligt att åka genom halva sverige bara för att få ett litet garantijobb utfärdat.eller ett service medelande.det händer ju att grejor man köper inte fungerar tillfredställande när man köper dom o generalagenten skickar ut et service meddelande.vad gör man då när kompisen åker till en auktoriserad verkstad o får saker o ting åtgjärdat helt gratis på en likadan motor som du nyss köpt av en ICKE aktoriserad firma.då står du där med din nya motor som du vet att det är ett [fabrikationsfel) på.så går det några år o du kommer på att det är dax att byta,du går till en firma som tex säljer suzuki o vill byta in din motor du den här vill inte vi byta in för den här motorn är importerad av någon annan sk privatimport.lägg helldre några kronor extra o köp av en seriösfirma tror att det lönar sig i längden.mvh rillez

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tack för råden.
Jag önskar fortfarande länkar till tyska försäljare av Sail samt Tohatsu. Kan jag få en motor med 20% lägre pris än i Sverige så är jag nöjd. Det borde kunna gå då Tyskland endast har 16% VAT. Självklart har jag svårare att hävda garantiåtaganden och dyl men det tar jag då jag inte ska köpa en 100-200 hk utan en 15-25 hk.  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...