Knopen 0 Postad 7 Mars , 2006 Jag har nu en Bayliner 2455CS. I fören har förre ägaren monterat extra knapar för att fästa ankarlinan när den är uppdragen på båten. Det ser inte roligt ut med lina och allt liggandes på fören, ankaret hänger ju under peken men jag skulle vilja ha en snyggare lösning på det där med tamp/band kätting !!!!!!!! Finns det några bra tips . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 7 Mars , 2006 Ankarolina? Min båt Större bild på en rulle. Kallas också ankarband och finns i alla båttilbehörsbutiker. /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 7 Mars , 2006 Hej! Så löste jag saken med en 35m Ankarolina som löper genom pollaren. /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 7 Mars , 2006 Så här har jag det. två ankarolina. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 7 Mars , 2006 Höhö.. Två stycken var smart. Enkelt att lägga till i naturhamnen då. /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sierra 0 Postad 7 Mars , 2006 heaheaheahea det gäller att vara på den säkra sidan hahahaha underbart foto Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 7 Mars , 2006 För lite lina ute ser ni väl ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knopen 0 Postad 8 Mars , 2006 Man får tacka för alla trevliga inlägg och suveräna bilder. Jag har förstått att rulle är det enda alternativet jag köper en sån Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knopen 0 Postad 8 Mars , 2006 Mer funderingar. Jag såg på din bild Persk/ hur mantåg/räcket ser ut fram ovanpå peken. Det går ända fram är det en egen lösning eller finns det att köpa min slutar vid vecket där den bryter av framåt.Och jag har då inte heller något som ligger ut på peken. Det verkar praktiskt och ger bättre stöd för hoppiland-kalle. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 8 Mars , 2006 Hej! Detta är en egen kostruktion, gjort likadant på min nuvarande. Ganska vanligt häromkring på Bayliner. /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knopen 0 Postad 8 Mars , 2006 OK ! Ser som sagt väldigt praktiskt ut. Jag får titta på nogon sådan lösning framöver. Jag har mycket att ta tag i nu. Tackar så länge. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser