instant 0 Postad 5 Mars , 2006 Hej, Någon som vet vilka båtar som skall användas i Göta Kanal 2? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sfinxon 0 Postad 5 Mars , 2006 Dessvärre vet jag inte, men håll koll på denna sidan http://www.gotakanal2.se/ där lär det nog kommar inom en tid ! Mvh Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
spunk_totte 1 Postad 6 Mars , 2006 SHIT vad jag längtar efter den filmen!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sfinxon 0 Postad 6 Mars , 2006 Håller med fullständigt ! Om jag tänker efter så var det nog den filmen som var med och grundade mitt stora intresse för båtliv ! Och folk säger att tv och film inte påverkar barn, hehe ! /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
plarsa 0 Postad 7 Mars , 2006 Äntligen, jag väntar fortfarande på Polisskolan 36... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 7 Mars , 2006 ha och jag sitter mitt i och får slåss med fram o baksidan MVH Laxen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M_Bergqvist 0 Postad 7 Mars , 2006 Det lär bli dramatiska actionscener när dom försöker knö sig in sida vid sida i slusasrna. Mycket knycklad plåt som i vilken terminatorrulle som helst Göta Kanal 2 - Rätt skrot och korn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henkan 0 Postad 7 Mars , 2006 -Va e det här för jävla söndagsseglare? -Det är hastighetsbegränsning i kanalen! -É det? Hur mycket då då? -4,8 knop! -Jasså 4,8 knop... Men det gäller väl inte när man tävlar!?! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Macallan 0 Postad 8 Mars , 2006 Jag hörde att dom skulle köra en Windy 28 och en Grandezza 31 men tyvärr kunde dom inte få fram någon Grandezza för dom är slutsålda Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 8 Mars , 2006 Macan .. då är det du som är boven till att det inte blir några fräcka båtar ....hehehehe JSR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Karl 0 Postad 8 Mars , 2006 ÄNTLIGEN lite kultur på biografdukarna! Inte en sekund för tidigt... På tal om Härenstam, såg i senaste numret av Trossen att mannen har smak! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rock 0 Postad 9 Mars , 2006 FinnSpeed skrev : Är det ingen som varit på båtmässan som har sett båtarna? Idag blev det dop och återträff för skådespelarna i Göta Kanal 2 - Kanalkampen. Förutom redan kända namn från den 25 år gamla första filmen som Janne “Loffe” Carlsson, Svante Grundberg och Magnus Härenstam medverkar också Rafael Edholm som en italiensk testförare. På båtmässan Allt för sjön i Älvsjö presenterades idag innehavarna i kommande Göta kanal 2 - Kanalkampen. Båten som Andersson (Janne “Loffe” Karlsson) ska tävla med döptes till Lena II men det var i nuläget endast ett skrov. Anderssons båtvarv har en del att göra innan den blir sjöduglig. På plats fanns Janne tillsammans med Svante Grundberg och Magnus Härenstam som alla medverkade i första succéfilmen från 1981. 25 år senare är det alltså dags för en uppföljare. Medverkar gör också Rafael Edholm som den italienske testföraren Benito på det konkurrerande båtvarvet Marina Fortuna. Han ska spela en hetlevrad mansgris född i den sicilianska maffiabyn Corleone. På bilden syns han under presentationen på mässan. Producenten Göran Lindström meddelade att budgeten för filmen är på hela 33 miljoner kronor. SF kommer distribuera filmen. Den 10 maj börjar inspelningarna. Premiär planeras till julen 2006. -------------------------------------------------------------------------- Missade tyvärr båtarna på mässan . Ser fram emot premiären även om jag tror att den inte kommer kunna mäta sig med den gamla tyvärr . Den gamla är ju en riktig klassiker . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Macallan 0 Postad 9 Mars , 2006 Jocke, jag erbjöd dom att låna min båt men då skulle jag ha huvudrollen!! Jag fick till svar att dom ville ha publik på filmen!!!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Karl 0 Postad 16 Mars , 2006 Bäste Herr Skotte! Kanhända han tröttnat po rost!?!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 17 Mars , 2006 ..hehehe...! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vilgot 0 Postad 29 Mars , 2006 Kul att filmen kommer tillbaka, men: Det här med fram- och baksida är inte lätt. Låt gärna 08-orna få tro att dom bor på framsidan, för det gör dom ju. Och varför kan man säga det ? Jo ! Göteborg ligger på baksidan och dessutom: Var sitter ryggraden någonstans ? Ja inte sitter den på framsidan i alla fall. Därför vet jag att vi bor på baksidan. Är det någon som inte håller med ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Weekender23 2 Postad 29 Mars , 2006 Tjena efter vad jag har hört så kommer det att vara en 32fots Windy Och en Finsk båt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Experten 0 Postad 4 April , 2006 Windy 32 samt en Anytech är det korrekta svaret! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Harald 2 Postad 9 April , 2006 Har läst i rydsmagasinet att en ryds 23 dc skall vara med Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 4 Januari , 2007 Jasså så har man sett filmen ... En dålig uppföljare...inte oväntat, men men ... Hur som helst , vilka båtmodeller var det i filmen ? Jag såg aldrig vad de stod på dem. Nån som vet ? /S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fahlqvist 1 Postad 4 Januari , 2007 Plastbåten är en Windy. Det stod det på stolarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 4 Januari , 2007 Lena 2 var en Anytech 840FBF skulle jag tro. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 4 Januari , 2007 Stämmer bra det.. sist bokstäverna har jag inte koll på men Anytec och 840 stämmer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batrookie 0 Postad 4 Januari , 2007 Plastbåten Fortuna är ju en Windy. Jag gissar på en Windy 32. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_G 1 Postad 20 Februari , 2007 Här är iallafall produktplaceringen. http://www.gotakanal2.se/partners.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
El_jimbo 0 Postad 11 Juli , 2007 Hej! Vill ruska liv i den här tråden men ställa samma fråga fast om första filmen. Vad var det för båtar i den, jag menar Uniship och Anderssons Carina? Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Racergenius 0 Postad 11 Juli , 2007 Det är en Orrskär 1000 och Storebro 31, har jag för mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiRS6 0 Postad 20 December , 2007 Gammal tråd men jag kollade på filmen idag och fick se en Polisbåt gjord i Alu som jagade Anytecen, vad heter den båten?/Audi Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bukis 1 Postad 20 December , 2007 http://www.blocket.se/vi/13032450.htm?ca=2_s&last=1 oväntat! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser