Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
ChristerN

Bord i sittbrunn / på akterdäck?

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har sett en del bord på akterdäck etc som sitter på ett rör som sitter i en försänkning i durken.

Hittade rör och fästen på SeaSea på mässan men fästet i durken såg för dj_vligt ut med flera märken som såg ut som man borrat nån millimeter på översidan på dem.

Jag fick rådet att slipa ner hela beslaget och lacka om det men eftersom det var galvat tror jag inte det blir bra. Skulle hellre sett ett fäste i aluminium.

Nån som vet annan lösning förutom Lagunas variant?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo precis de beslagen var det jag såg. Bra att veta att de finns på annat ställe även om de förmodligen kommer från samma fabrik. Kanske ser de bättre ut hos Hjertmans.

Tack för det Terra!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lagun bords ställ / lösningar har en bra lösning som jag håller på att titta på , där du fäster bordet på ett skott på sidan eller akter toften den är löstagbar så men kan flytta med sig den till förpiken som ett allternativ där . finns på http://www.hjertmans.se/

Nummer 3898-605.  fästdelen i båten kan beställas lös så du kan ha en inne och en ute. Själv funderar jag på om inte jag kan andvända det bordet som sitter inne idag..

post-15104-1394234577,4136_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade själv ett Lagun-bord i förra båten. Var jättenöjd med det. Har ett extra fäste kvar i min ägo - kostade skjortan om jag minns rätt. Säljer det för en hundring.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för det 21.gif\men jag vill inte ha ett Lagunabord den här gången då jag vill ha ett bord som sitter mitt på durken utan arm som går ut från något skott.

Jag tror något av alternativen föreslagna ovan blir bra.

 

Jag har haft Laguna bord tidigare och de är alldeles utmärkta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej är det så här du vill ha det. detta fäste är i aluminium. 

 

MVH Laxen

post-7676-1394234577,7959_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja just det laxen! 21.gif\

Ser bra ut. Om det pallar för utomhusbruk och inte är för krångligt att installera. Dock inte det bordet till men annars är det bra.

Var finns det att köpa tro?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

bordet har jag gjort själv av 2 st 12 mm marinplaywood. borrade med hålsågsborr för pilsnerstorlek och sen limmade jag ihop med sikabond lim vatten fast och sen lackat

 

MVH Laxen

post-7676-1394234577,8922_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske uttryckte mig lite oklart men det var ställningen (inkl fästen i båt och bord) som jag undrade var man kan köpa....

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

oki doki bords och durkfästet är köpt hos HL-båtar och dom tar sina produkter från interboat.röret är av alu men jag har ett rostfritt rör och så har en kompis svarvat plastkoner till röret. så slipper man vassa kanter från röret när man viftar med det i båten8.gif\

 

http://www.interboat.se/

 

MVH Laxen

 

PS: har sett att jula oxå har dom fästena fast vet ej om det är samma eller kopia har bara sett dom på nätet

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser ut som samma fästen som jag såg hos SeaSea både hos Jula och hos Interboat.

Har dina en bra finish?

Skulle nog helst ha fästen i rostfritt eller med lite grövre gods än dessa.

 

Nån annan som vet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag köpt ett Lagun stativ och tänkte andvända orginal bordet som sitter inne och flytta ut det när vädret tillåter. Ska troligtvis montera detta i helgen. åter kommer med en rapport. Jag är kanske intresserad av det där extra fästet. ( var det fäste för bord eller för båten ) ??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Killar o Tjejer.

Jag håller på med ett bord till akter deck.

Har nu köpt ett lagun bord fäste och letar nu efter teak bord av bra kvalite är det någon som har några tips. Vikbart fast lite mera arbetat än de som lagun har . har ni några tips...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!Jag har köpt ett fint stativ från Watski (stolstativ sid 111 i

katlogen-06) artnr:69330-1020. Det är ett för mig perfekt bordsstativ 750mm högt.Har byggt om sittbrunnen i vår Nimo27:a,likt en Forbina 9000

mvh Håkan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Hej!

 

Jag kan fixa ett bord i massiv Teak...

 

Mvh. Peter H

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...