Gå till innehåll
fredag 21 februari 2025
Perra

Wallhamn marina

Rekommendera Poster

Någon som har några synpunkter/erfarenheter,om denna ev blivande marinan?

www.wallhamnmarina.se

Perra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har träffat dem som äger och bygger marinan på Båtmässan i Göteborg, första gången 2005 då de lanserade projektet, Wallhamn Marina AB, kontakta Ian Hostetter tel 0304-66 01 10 eller 0733-26 66 96, de sålde slut första etappen på en gång, nu bygger de i etapp 2, jag skulle tro att det är fullbokat redan, bolaget drivs av sina ägare. Moderbolaget är SF-Marina international som bla bygger flytpontoner och tillverkar dessa. De är representerade i ett 20 tal länder, funnits i Sverige i över 20 år, jag har själv haft och har dem som kund motsvarande period, alldrig varit några klagomål mm Personligen hade jag inte tvekat en sekund att köpa en plats. Insats årskostnad beroende på storlek, du kan sälja eller hyra ut den.

Lycka till mvh suzz19.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som vanligt får jag viktig info sist.

Wallhamns hamnområde är väl inte världens trevligaste plats men den verkar ha en utvecklingspotensial. Att det behövs båtplatser runt Göteborg är ingen nyhet. För som det är nu har marinorna höjt sina priser rent snuskigt. Då kan Wallhamn dämpa prishysterin något. För 6 - 700 platser är inte kattskit och jag antar att det finns ytterligare områden att exploatera.

Det är bara att önska marinan, lycka till!/Nitro   

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...