Gå till innehåll
tisdag 28 januari 2025
Vastkustsnipa

Någon som känner till något om Udevalla verket?

Rekommendera Poster

Hej! Köpte nyligen en Västkustsnipa som bara bestod av ett skrov och motor. Det sägs att den tillverkades i Udevalla och att verket gick omkull år 2000. Jag skulle vilja komma i kontakt med dem. Skulle behöva inredningbilder mm.Kan ni hjälpa mig!! Finns de andra som har bilder på 25-30 fot snipor tar jag tacksamt emot dessa bilder.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej lägg ut en bild på skrovet här så lär du få svar.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kolla på bohuslänska museumet i uddevalla

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Dragonsailor

Ehhh

Hehe, Uddevallavarvet som var ett av Sveriges största fartygsvarv gick i konkurs i slutet på 80-talet Att söka på eniro.se torde inte ge ett smack. Varvet byggde som sagt stora tankers och inte snipor  :-)

Möjligt att Bohusläns museum skulle ha någon info, men jag finner det ej troligt då jag tolkar det som att du fått tag på ett plastskrov.

Mvh D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De som svarar rör nog ihop en del. Uddevalla varvet byggde mycket riktigt stora båtar. Företaget som byggde västkustsnipan var nog en lite plastbåtstillverkare.

Jag sökte på www.google.se och fick tre sidor med träffar. Det var en hel del annonser om båtar till salu. Kolla på annonserna notera namn och telefon nr. på säljaren. Om annonsen inte fins kvar kan du klicka på länken Cachad där finns en kopia på annonsen bevarad. 

Ring till en säljare som bor i Uddevalla eller dess närhet. Har man haft en specifik båt känner man i regel till tillverkaren och mycket om båten. Tidigare ägare har säkert bilder på båten också.

Å andra sidan. Har du ett tomt plastskrov så har du ju stora möjligheter att utforma båten precis som du vill ha den.

lycka till.

tommy 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...