strole 0 Postad 2 Mars , 2006 Monterade på akterflaggan som vanligt och la ut. Vädret var mulet med frisk nordlig vind. Jag skulle ut och försöka få motorn att gå bra genom att ställa tänning mm mm och förgasare smabon fick styra medans jag låg på knä och kikade med stroboskopet i ? r/min mins inte exakt nu vad varvtaltet skulle vara . olja läckte motorn gick illa på tomgång. Det går inte att få det här bättre konstaterade jag och vi tog en fika ute på sjön i vågorna. När vi kom i land upptäckte jag att flaggan var borta. Den har setat lite glappt i hålet så det var väll inte så konstigt men vi la ut i gen och kikade med kikaren men nä ingen flagga syntes till. Jag gick promenader längs stranden med vår hund för och se om den vågat i land inte det häller i alla fall inte där vi åkte. Så förra sesången blev jag utan flagga och här kommer ett tipps. Det var inte varsomhälst man fann en ny elegant båtflagga med stång inte, men på Biltema fins det så nu ska det flaggas i gen ; ). Motorn är nu mera ut bytt det visade sig att den gammlamotorn gjort sitt syl 3 var skuren och 1/4 av överska kolvringen var borta. Nu har jag en b20 från en Volvo 242L årsmodell 76. En mycket fin spis i nära nyskick konverterad till marin med nyskipade ventiler i gammla marintoppen ny D kam. Ja nått att berätta om i väntan på islåssningen Hälsningar / Stråle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strole 0 Postad 4 Juli , 2006 Näääääj näj nej jag lykades tappa av den nya båt flaggan i går. åååååååååååå va typiskt !!! Det snurrade lite i huvudet med av nån konstig anledning oxå jag och en kompis tog oss en kväll på sjön. Vi letade lite effter flaggan men utan ressultat och der var lite vågor och mörkt med det blir till och skaffa ännu en ny flagga i gen då ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 4 Juli , 2006 Tänkte också köpa flagga på Båttema,men nu vete f-n min kanche far åt fiskarna med eller? MVH Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strole 0 Postad 5 Juli , 2006 Det är hållaren för flaggan som är felet. Det är för glappt det räcker inte med och bara stoppa ned flaggstången i hållaren. Det måste va nått som håller den kvar med nån slaks låsning . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 210 Postad 5 Juli , 2006 Är det den här flaggan du köper hela tiden? http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=91262 I så fall förstår jag att den faller över bord. Satsa på en flaggstång med rätt diameter så ordnar det sig nog. Vad är rätt diameter då? Förmodligen 25 mm, mät och kolla på fästet på båten. Åk sedan till en riktig tillbehörsaffär... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strole 0 Postad 5 Juli , 2006 Näää det var ingen sådan de ser ju förfäliga ut nää en riktig ska det va. Den första följde med båten och det var den riktiga. Den andra hittar du här http://www.biltema.se/ klicka in på båt och senn under övrigt lite längre ner där var det den för 99 kr och sedan en flagga för 50 kr. Vi har inga affärer här i omkring som säljer båtflaggor och stång. Ska höra med lillebror som nu mer bor på annan ort och har ett biltema i närheten om han kan köpa en ny tills han kommer hem i gen. Sen får jag göra nått så den inte kan ramla av mer ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser