Gomez 0 Postad 2 Mars , 2006 Jag har en fundering sedan lång tid tillbaka ang. årsmodell på min trotjänare. - - - - - Data: Mercury 2-takt 4-cyl 75hk Svart med bruna stripes Lite runda former Powertrim Ej separat oljesmörjning En ganska pigg rackare i sina bästa år! - - - - - Enligt säljare är det en 87:a, enligt båtverkstad en 85:a. Någon som har facit? Medföljande instruktionsbok är tryckt 1986. Motornumret ger ingen träff i de databaser jag har lyckats hitta. Med hopp om svar Gomez Ps. Ej min motor på bilden men det är samma färger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatrikE 0 Postad 2 Mars , 2006 Har Du kollat motornummret på marinshopens hemsida? Där kan man hitta en hel del om motorer/år. Mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury 0 Postad 7 April , 2006 Om det kan vara till nån hjälp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steff008 4 Postad 7 April , 2006 Har du testat databasen på marinepower? http://www.marinepower.com/download/dosearch/@isnew/desc?mod=17&lang=EN Mvh, Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Merc 0 Postad 17 April , 2006 76-77 var då snyggaste modellen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gomez 0 Postad 4 Maj , 2006 Tack för era inlägg! Nu har jag kollat upp serienumret på motorn och det stämmer ta mej tusan inte in på någon av årsmodellerna enligt ovanstående länkar: Aktuell motor: 9417514 Om det kan vara till hjälp så säger motorskylten att motorn är tillverkad i Europa (Belgien). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury 0 Postad 15 Juni , 2006 Har själv en 76-77 50HK Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser