Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
Gulan

Hönspest

Rekommendera Poster

Hönspest!!!!

Det är bara ett annat namn för-ni vet vad- fågelsnuvan, eller vade´ nu hette!

Alltså, här har man köpt sitt livs första fartyg och innan man ens hinner sjösätta eländet så drabbar fågelviruset Sverige. Jag ser framför mig Trosa skärgård, runt omkring och ovanpå varje ö flyter det/ligger det döda eller halvdöda fjäderfän3.gif\ i mer eller mindre upplöst tillstånd.

Japp, hundarna skall hållas kopplade. Men det är väl inget konstigt med det,så är det oavsett flunsan eller ej. MEN vem hinner till 100% se till att, inte en av de två alltid hungriga taxarna ,sätter i sig en eller annan fjäder (med vidhängande fågel)? Och mina hundar som älskar att rulla sig i kadaver!!!!

Det verkar som om det fantastiska båtlivet helt plötsligt har tappat lite av sin charm. Fast till sist så är det nog allra mest synd om fåglarna, tycker Gulans matte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja,du Gulan,och alla andra.Först drivor med döa fåglar,sen otäcka alger.Undras hur sommaren blir.11.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hm....undrar hur vi kan få skarven att drabbas på snabbast möjliga sätt...*S*

Mr Moon......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjenare

Ge aldrig upp. Det kommer att bli en toppen sommar. Efter allt elände så kommer det alltid något gott. Ge skarven vad den tål!!!!! Hälsn. jorjac21.gif\

Ps fick MG:s vimpel idag, kul va!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och dom visade på nyheterna i förrgår en kvinna som

har höns och ankor.

Det va så synd att dom måste vara inomhus tyckte hon.

Hon ville släppa ut dom så fort hon kunde.

Samtidigt så matade hon ett helt gäng med

kringflygande duvor.

Det borde vara straffbart.

Man undrar vad folk tänker med ibland.

Inte första gången man ser det.

Här i stockholm ser man hur folk matar dom

flygande råttorna.Inne i bostadsområdena.

Inte undra på att barn blir sjuka på dagis.

Och av sjukdommar som var sällan påträffade i Sverige

för några år sen.

Mvh Patrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har skrivit det i någon tråd tidigare, men kan skriva det igen.  Vi har enorma mängder änder och svanar i våran hamn.  De sitter på bryggorna och båtarnas badplattformar och lägger stora lass med skit.  Obehagligt är det.  Det blir väl till att bära hunden till och från båten.  Risken att bli smittad är tydligen liten, men blir man smittad så måste medicinen Tamiflu sättas in inom några timmar, annars är den verkningslös.  Är man då långt ute i skärgården??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon fågelinfluensa kommer i alla fall inte stoppa mig från att njuta av skärgården och min båt (med nytt kapell 1.gif\ )i sommar.

Vårvibbarna är verkligen här nu när båtmässan öppnar. Snart...snart...blir det varm, jag lovar!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man får väl köpa en hagelsprakare och skjuta rent runt båten.

Dock inte med blykulor.2.gif\

Mvh Patrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hihi Tackålov så har jag annat att sätta på bordet till helgen, jag behöver inte servera helstekt tax.

De djupfrysta kycklingfileerna från Torsåsen verkar inte heller särskilt avskräckande. Nej det finns andra aspekter än rädslan för att äta som är svårare. I Tyskland har folk börjat slänga ut sina katter- stackars djur. Det kommer säkert att hända här också, det innebär att man i än högre grad riskerar att hitta kattskit i rabatten i sommar. Det är otrevligt även om det inte skulle vara farligt. Men det är mest synd om djuren.
Apropå fågelskit så har vi  köpt mössa till Gulan =hamnkapell. Det är åtminstone lite mer lättstädat än stora kapellet. Sedan lär man väl få skrubba båten lite oftare. Annars kan man ju hoppas på skitväder hela sommaren så att man slipper åka ut med båten6.gif\ Den ligger kanske bra där den ligger under presenning.
Birgitta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst plotter

Det är mycket snack om denna åkomma, först och främst ska man tänka på att det är ett FÅGELvirus. 200 personer har fått sjukdomen överförd, 90 har dött på 10 år. Att jämföra med vanlig influensa som får några 1000 personer att ställa tofflorna årligen i detta land...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo kvällstidningarna letar nog febrilt efter både galna kor och döda fåglar... Allt för att kunna skrämma upp svenska folket!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...