Myggbetet 2 Postad 2 Mars , 2006 Håller på skrapar rent under durkarna (insidan av skrovet) och funderar nu på hur jag ska behandla träet (furu) när jag skrapat bort all flagnad färg? Olja och sen måla med oljeresistent färg var ett tips men tänkte höra hur ni gör? //Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 2 Mars , 2006 Jag fick själv en underbar hjälp.Kolla på....... trabatsakuten.nu/tipsotrix.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 2 Mars , 2006 jo de5t står mycket bra där men tänkte mer om ni har några egna erfarenheter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 2 Mars , 2006 JAG HAR ALLTID ANVÄNT INTERTOX PÅ MINA TRÄBÅTAR FRÅN FÖRSTA FRIBORDET OCH NERÅT KANSKE FEL MEN VA BRA DET BLIVIT FÖR MIG. KONTAKTA MEDLEMMEN GEDDA HAN RÅDER DIG SÄKERT TILL NÅT BRA. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 16 Mars , 2006 Du säger att du behandlar med intertox men har du träet rent och behandlar med det eller målar du sedan nån typ av kölsvinsfärg utanpå det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 24 Mars , 2006 det är som en grund primer kan man säga så att måla efter är en ide. helt kanon för allt trä i havs miljö och helt ofärgat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
searover 0 Postad 24 Mars , 2006 På den tiden jag hade träbåtar blandade jag 40% balsamterpentin, 40% linolja (kokt) och 20% Intertox. En blandning jag fortfarande använder på mina teakdetaljer. Viktigt är att mätta träet ordentligt. Sitter i dag och dricker öl och tittar på mina grannar som slipar o lackar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skifferberg 0 Postad 30 Mars , 2006 Hejsan! jag har under nästan två års tid renoverat en solö aqua cabin.Den va i bedrövligt skick. Jag värmde bort all gammal färg och skrapade ända tills det va rent, Oljade med rå linolja, tills det va mättat, tvättade ordentligt med t röd, målade sedan med internatinals danbolin , tre svängar i motor rummet, två i resten av kölsvinet, har lite bilder på renoveringen här på maringuiden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser