bukt 0 Postad 1 Mars , 2006 vet inte hur länge black jacken har suttit på min nimbus 2600 men det känns som att för att inte åka på någon otrevlig överraskning i sommar så bör den nog bytas.Har någon av er gjort detta byte och hur omfattande är det?tacksam för alla goda råd. minus 30 imorse häruppe i lappland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gizmo 0 Postad 2 Mars , 2006 Vet inte vad black jack är förutom att det är ett kortspel ( har nog för liten båt ) ....... så jag skall inte säga ngt kvickt så jag råkar förstöra tråden......hmmm .... jag har visst redan gjort det med en massa dravel om ingenting som kan bidra till lösningen i fråga.......ursäkta mig ....... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatrikE 0 Postad 3 Mars , 2006 Va inte Black Jack filmen där dom eldade julbocken?. Har hört att det är ett kännt gummi märke också, inte däckgummi nått mer användbart.. Nej nu ska jag knipa Mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatrikE 0 Postad 3 Mars , 2006 Och Black Jacken är ett engångs gummi. Det ska inte sitta på för länge. För Du vill ju inte ha någon otrevlig överaskning som Du säger . Mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 3 Mars , 2006 Black Jack, var inte det i den filmen bandet spelade i den beryktade Klamydiagrottan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 3 Mars , 2006 Blå grottan ja, det var mitt andra (eller första?) hem under några år. Och precis som Babben har sagt, så behövdes det inget discoljus över dansgolvet, det räckte med polisbilarna med påslagna blåljus utanför Det var inte kul att vara bock som ingen tänder på, så jag flyttade därifrån Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 3 Mars , 2006 Hej Bukt försök att bortse från de andra tramspellarna. Gå in på Derevias hemsida där finns det säkert något att hämta när det gäller din frågeställning. Du kan också ring och fråga. Dom som jobbar på Drevia är normala människor som svarar seriöst på frågor. www.drevia.se/axel_25.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 3 Mars , 2006 Asg... Var inne och kikade på hemsidan vad som var en Black Jack Gummispackbox, men grabbarna som namngett den har verkligen humor. Ett svart gummi med slangklämma. Dä du. Dé ä kraftigare än pubisring. Har man satt det namnet får man räkna med lite extra. mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 3 Mars , 2006 Hej Ringhede Menar du att tramspellarna tillika motorbåtsägare här på Mg inte har en aning om att Black Jack i båtsammanhang är en tätning till propelleraxeln? ha´ t sô pen´ t tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 3 Mars , 2006 Såg att det fanns en aktuell tråd på Sailguide ang proppeleraxeltätning. www.sailguide.com/forum/viewtopic.php?t=2089 tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 3 Mars , 2006 Hej Toaen! Vad har du för båt på din sida? Ser bara vatten. Nåt nytt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 4 Mars , 2006 Hej Olle Bull Den digitala kameratekiken är fantastisk. När alla norrmän åkt norrut och alla tyskar, danskar och göteborgare m.fl. åkt söderut, blir det ganska tomt på havet. När ortsbefolkningen dessutom tagit upp sina båtar, blir det som på bilden både till vänster och höger, inte en båt så långt ögat når. Men; Jag talade med brovakten på bron över Sotekanal för några dar sen. Enligt honom gick det en segelbåt norrut i kanalen den 12 februari. För att återgå till ämnet; Såg du någon ny, inovativ, propelleraxeltätning på mässan? ha´ t sô pen´ t tommy PS. Du ryckte väl inte för hårt i dörren, med tanke på de konsekvenser detta kan få. DS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 4 Mars , 2006 Ingen tätning i sikte, men ett jetaggregat istället för drevet är jag sugen på Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 4 Mars , 2006 På tråden igen. Svar på din fråga Tommy. Nä många vet nog inte vad Black Jack för båtar är men många är klipska och listar nog ut att det är någon typ av svart gummi och som ursprungsfrågan var om det var dags att byta så listar nog de flesta ut att det är någon form av bälg. Ja nog är vi flera sam tramsar till det men kanske behövs när vinterkylan biter i kinderna och våren lyser med sin frånvaro. Såg din fina bild över Sotenkanalen och visst längtar man dit. Har båten i Hovensäset på somrarna och är mycket i vattnen runt Sotenäs. Hoppas min båts bälgar funkar bra i sommar. Förra våren blev det haveri trots att Smögen Marin fixat servicen hela tiden. Men slutade lycligt då de ställde upp på föredömligt sätt så att allt blev fixat. Ni som känner till området runt Kungshamn Kolla även bilden jag har. Bakom båten ser man de fina sjöbodarna som tråkigt nog blev lågornas rov förra året. mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 4 Mars , 2006 Min kunskap om motorbåtar och motorer är begränsad, men en lokal motorverkstad visade mig en båt med vattenjet för ett antal år sen. Det verkade rätt intresant. Måste ha en del fördelar (säkert nackdelar också). Inga dragglinor i proppellern, ingen Black Jack. Måste va toppen om man smyger inne på grundare vatten. Hur fungerar det vid marsch-och toppfart? Är det enkelt att montera på befintlig båt eller kräver det en del ombyggnad? Har själv en gammal hederlig hylsa med packbox. Skall packa om hylsan och flytta fettpressen en aning åt sidan då den sitter ivägen mitt i överkant på ett stuvutrymme. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser