Osearis 0 Postad 1 Mars , 2006 Jag skall installera en bogpropeller på en BAYNINER 2450 / 2455 är det någon som vet hur man gör? Det känns lite ångestladdat att sätta sticksågen i skrovet. Jag är övertygad om att ni förstår mig nu senvintersolen börjar värma... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 184 Postad 1 Mars , 2006 Gör så här: 1. Knalla iväg till närmaste välsorterade tidningsställ i valfri butik 2. Tag tidningen Praktiskt Båtägandes senaste nummer (2006/3) i valfri hand. 3. Betala 4. Knalla hem igen. Glöm inte tidningen! 5. Läs artikeln på sid 27 som heter Montera bogpropeller, så gör du - steg för steg 6. Begrunda 7. Utför Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Osearis 0 Postad 1 Mars , 2006 Tack för tipset, jag skall absolut läsa tidningen. Jag har ändå en känsla av att såga-hål-i-båten-ångesten delvis kommer att finnas kvar. Men, det är klart Praktiskt Båtägande tillsammans med en näve prozak så ordnar det sig nog. Det borde ju egentligen inte vara så svårt, men... det är det där med sticksågen.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LeCanard 0 Postad 2 Mars , 2006 Jasså Skotten, du fick hem den ialla fall. Hoppas att den funkar oxå. /LC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 2 Mars , 2006 Hej! Här har du en del tips också.http://www.yachtcare.se/batserviceprojekt.htm Lycka till! /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Osearis 0 Postad 2 Mars , 2006 Jo, det är nog bäst inte bara för båten utan för min mentala hälsan också, men det skulle gå loss på 5-10 tusen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Osearis 0 Postad 2 Mars , 2006 Perfekt, precis vad jag letade efter. Jag tackar! ...men det såg inte skitenkelt ut. Jag tror att jag får ta mig en funderare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Osearis 0 Postad 2 Mars , 2006 Jo, det lutar åt det hållet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 498 Postad 2 Mars , 2006 Vet inte hur sant det är men det sägs att marknaden fylls mer och mer av felinstallerade bogproppar. Det lär vara själva tunneln som är värsta felet, såväl placering som inplastning (om man inte har en stålis förstås..). Jag skulle alla gånger överlåta jobbet till ett proffs. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Osearis 0 Postad 2 Mars , 2006 Jo, det verkar som om de flesta är eniga om det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
conny737 0 Postad 2 Mars , 2006 Är det någon som känner till någon pålitlig firma som monterar tunnel och bogpropeller? Alltså det krångliga plastjobbet. Har tänkt att göra resten själv (eldragning etc.). En fördel om firman finns i närheten av Stockholm, i vart fall inom 10 mil. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser