jokar 0 Postad 1 Mars , 2006 ---------------------------------------------------------------- Wille skrev: Jag köper oftast fisken från en lokal fiskhandlare, det blir billigast per kilo. Men Biltema har ett mycket bra båtwax, artnr 36-2118 för 89.90:- Det luktar som den gamla gröna turtlegeggan. /Wille ------------------------------------------------------ Vad är skillnaden på den och den för 39,90? (art. nr. 36-2116) Förutom 50 kr prisskillnad! =) Någon som vet? Ps. någon som har erfarenhet av BT:s båtmotorfärg, förutom att kulören inte stämmer, hur många säsonger fungerar den? (i 25 knop) Ds. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 257 Postad 1 Mars , 2006 Det ena är ett flytande vax, inte det andra. Är inte det bästa att ringa Biltema och fråga? Inte kassaslavarna i butikerna, utan någon som är produktansvarig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokar 0 Postad 2 Mars , 2006 VAd är skillnaden på flytande och hårt då? --- Sen så kan jag ju inte ringa biltema o fråga om deras båtmotorfärg är bra, då skulle de ju säga att den är bäst! Det var ju massor av folk som hade provat den, de sa att kulören var fel, ok. Men jag undrar vad den håller för? Håller den en säsong så är det ju smartare att köpa den istället för international eller hempel, BT:s kostar runt 40 o hempel respektive international kostar 200! De är inte kopparbaserade någon utav de så man lär ju måla om varje säsong ändå, här på västkusten! Kan inte nån av alla er som hade testat BT:s färg säga hur den höll? TACK! =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 2 Mars , 2006 Tror inte så många här har testat BT:s färg....de flesta erfarna båtägare vet att det är skillnad på färg o färg....o i synnerhet på västkusten. Köp den vet ja....testa o dela med dig av DINA erfarenheter oxå.. Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Life 0 Postad 2 Mars , 2006 Hejje, Jag har testat båda vaxerna. Hårdvaxet för 89:90 var bra. Vaxet för 39:90 var kasst. Samma konsistens som vatten. Totalt värdelöst. Bottenfärgen har jag inte vågat mig på...... //Life Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokar 0 Postad 2 Mars , 2006 Inte bottenfärgen, motorfärgen =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
heah 0 Postad 8 April , 2006 läste senaste nummret av praktiskt båtägande idag där man testat bl a biltemas flytande vax - det för 40:- Man testade med en glansmätare direkt efter samt tre månader senare. Biltemas produkter (polish, cleaner och vax) fick bättre testvärde är exempelvis Hempel vid båda tillfällena och lite bra som international vid första tillfället. BIltema tappade dock några procent mer än international på tre månader. Bäst fick Autosol och Lefant. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 320 Postad 9 April , 2006 Har provat Biltemas motorfärg på en gammal Evinrude, bortsett från att färgen inte va i närheten i nyans så satt den helt uselt, blev änna smulig som pulver när man gnodde på den, en halv säsong sen va den flammig och borta till viss del, tålde inte heller bensin spillet som blev när man bytte tank, å de är ju inte många droppar.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser