strole 0 Postad 27 Februari , 2006 Då är det dags att börja planera för vårrustningen. Här tänker jag beställa grejorna http://www.hjertmans.se/ Jag ska tvätta och inpregnera om mitt kapell. beställa fenderhållare som ska sitta fram på pulpiten. Den nya motorn som panik monterades förra sesongen pågrund av att den gammla skar ska få lite finljustering av förgasare och tänning. Allmän polering och så får jag se om jag får i gång båtvärmaren en ebsprächer. Drevet ska få nya gummibäljar och eventuellt ny drevlyftsmotor. Hur ser era planer ut ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 27 Februari , 2006 Jodå...visst är det på gång, har köpt o ska installera en hydralstyrning, håller på att packa om drevet efter läckage förra säsongen, ska också montera in LEDbelysning i sittbrunnen...ja listan kan göras lång..väntar bara på att Kung Bore ska ta sitt pick o pack å dra för denna säsongen. Så förutsättningarna för en bra båtsommar finns... Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strole 0 Postad 27 Februari , 2006 peo om du köppt ny hydralstyrning så undrar jag var och vad det kostar. Ska lägga det på planeringsbordet för framtiden i år tänker jag fortsätta vinglandet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 27 Februari , 2006 På Hjertmans....5800:-, sen tillkommer slangen..har du 270drev så ska du köpa den som är för roderstyrnig..den fästes i akterspegeln. Den för 290 drev passar inte på 270 drevet. Åter kommer senare när jag monterat o provkört. Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 27 Februari , 2006 Byta rostiga genomföringar och ventiler (prio 1). Landström ny laddare Byta generatorkablar, polskor, mm. Se över elen allmänt. Delvis renovera akterruffen. Slipning och lackning av trädetaljer invändigt. Nya dynor (beställda). Om ork finns...fixa till klädseln i ruffen Om pengar finns...Nya mattor och ankarfällare Butler Minus 16 imorse, sommaren känns avlägsen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 513 Postad 27 Februari , 2006 Byte av trimcylinder och pump till drevet. Ny bottenfärg istället för den gamla VC17. Omdragning av elen och installation av skiljerelä och säkring. Nya kablar mellan batteri och generator. Nya kablar till spisen. Ev solceller. Ev nytt kylskåp. Ev bord på akterdäck. Men det är nog FÖR mycket. Det mesta blir nog inte gjort i år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bard 0 Postad 29 Juni , 2006 Hur mycket tid har ni i genomsnitt lagt ned på varje vårrustning? Själv har jag offrat 48 timmar, en dag för sjösättningen, 2 dagar för byte av knutbälg, avgasbälg och kylslang, resten för bottenmålning, vaxning m.m. mvh Bard Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser