Gå till innehåll
tisdag 28 januari 2025
nuklex

Tillbehör

Rekommendera Poster

Hej alla motorbåtsägare, som nybliven båtägare och lite pryl tokig skulle jag vilja ha lite tips på tillbehör som är roliga och eller nyttiga på sjön.

Tack på förhand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ta en sväng till din lokala tillbehörsbutik, oj vad mycket det finns att titta och klämma på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var bor du?  Åk till båtmässan om det inte är allt för långt.  Du kommer inte att ångra dig, det är bara din plånbok som får ångest.2.gif\  Beställ hem kataloger från Hjertmans, Sea sea, Erlandssons, Watski.  Rena porren så här års.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst laxoring

Hej

glöm inte att köpa nödraketer och nödblåss oxå. hoppas bara du slipper använda dom

MVH Laxen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fjärrkontroll till instegsbelysningen. Så att du kan tända upp båten när du ska gå ombord i mörkret.

/Marcus

bating.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men visst är det läckert?  Usch Bating, skriv inte så ofta här är du snäll, mig kan du lura till vad som helst2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Instegsbelysningen blev så otroligt bra. När man kommer ut till båten på kvällen. Trycker på fjärrisen, durken och badbryggan lyses upp med blå nedåtriktade lysdioder. Man behöver dessutom inte bryta benen när man tar dödssprånget ombord i mörkret.

Brukar sätta fjärr på ankarspelen. Då kan man dra ut båten från bryggan medans man står på bryggan. Svårare för bovarna att komma ombord om båten ligger 2 meter från bryggan.

/Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena,

Har du några bilder på hur du har gjort?

Vad har du använt för fjärrkontroll?

Fan nu måste jag fixa jag med smiley-foot-in-mouth.gif\

//Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man skulle ju kanske kunna tänka sig följande scenario:

- Tjuven kommer på att man kan dra lite i repen som sitter fast i bryggan...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har fått erbjudande från mitt försäkringsbolag att skaffa mig en tracker så man kan hitta en stulen båt kan det va nått priset va ca 3500:- ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det här skrev jag i en tidigare tråd:

Det finns något som heter Telia friendfinder.  Man kan via webben kolla var ens kompisar befinner sig om de har sina mobiler påslagna. 

Köp en billig mobil med hyfsad batteritid, eller koppla in den på 12V i båten (göm den).  Skaffa ett Telia kontantkort och registrera här:

http://friendfinder.telia.se/dialog/login

Sedan har du koll på var din båt är någonstans, inte på meternivå men

ungefär. Varje internetsökning kostar 1,50 från kontantkortet, det

är allt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo det funkar säkert men jag har svårt att tro att du får billigare fösäkring som man får om man har en riktig tracker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska på Båtmässan i morgon och titta där måste finnas alltmöjligt onödiga och roliga små grejor... kanske hittar nått som e nyttigt också.

1.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

bilder,bilder,bilder ge mig massor utav bilder :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Datakrasch. Det enda jag har kvar bilder på är vita nedåtriktade lysdioder i solljus. Inte så spännande. Men här är en liten bild på lysdioderna från METS 2005.

/Marcus
www.bating.se

post-5870-1394234576,8546_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som fjärris blir det mest Nautilocken. När startspärren är installerad finns det 2 roliga knappar kvar. Det är bara fantasin som sätter gränser för vad man kan använda dom till. Koppla till mistluren och skrämma slag på folk...

/Marcus

bating.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vad kostar ett par sådana dioder?? sen har jag en fråga till.. Den större utav båtarna min familj har, har ett ankarspel av modell mitten nittiotal fabrikatet är Sea wolf har jag för mig. går det att koppla en fjärr till den? för nu måste det va en i styrhytten och en fram och trycka på däckskontakten. finns det ngn universal pryl typ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Klättringskilar!

sockerbitar av metall som sitter på en Wire stump. Används vi bergsklättring för att säkra sig till berget i små sprickor. De håller för upp emot 1,5 ton om de placerats på rätt sätt, det kan vara lite klurigt vid klättring, men en förtöjningstamp drar ju bara i en riktining så det är inte så svårt vid förtöjning. Jag har använt såna i 15 år till båten, ( o klättrat lika många).Funkar perfekt, ingen hammare, inga förstörda klippor och bergsäker förtöjning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Clas i sjön har en trådlös fjärr i katalogen, 3 relä-funktioner ~1500kr. Liknande modell används tex till baklyftar på bil. Måste kompletteras med kraftigare relän för motorströmmen om det inte redan finns. Alternativt sladdar till bryggan och motorrelän...

/Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla på www.kjell.com dom har läckra bygsattser med diverse fjärkontroller.

Bra pris om man är lite händig.

/ Plarsa 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo men jag vill inte få fisk blir så blodigt och slemmigt i båten...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

en fru,flickvänn,tjej kärt barn har många namn...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vart i katalogen hittar du den??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kommer att köpa en tracker för att jag fått ett bra pris hos mitt försäkringsbolag och får även en lägre premie.

Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...