Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
Plumber

Groggproblem?

Rekommendera Poster

Alltid när jag skall köra över Martsrandsfjorden i 33 knop så skvalpar groggen ut!

Tips?

Mvh plumber

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gasa upp till Ca: 43 knop och tryck trimplanen i botten.

Skål/ Palle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bättre att spilla ut halva groggen när du kör över Marstrandsfjorden,
än att glömma groggvirket på systembolager i Borås.

Eller gör som jag, segla i 4 knop och ha en balansupphängd glashållare. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kör NASA stajl, 3L fryspåse me grogg (bör väl ej va helt fylld första gången) ner me ett sugrör å så lite tape eller buntband runt sen ere bara å suga i sig gottet. Gumman får hålla långnaglarna borta!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har samma problem i sotekanalen...blir jobbigt när manfår möte..blir ju vågor då. Jag gör som tidigare rekommendrade..halsa groggen innan.2.gif\

Det här var ett trevligt samtalsämne..tror detta passar de flesta här på MGsmiley-laughing.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alltså, dricka grogg samtidigt som man kör båt..... Är inte det lite opassande??

Fast ett märkligt sammanträffande, samma sak brukar hända med min whiskeypinne när jag brassar igenom kyrkesund eller gullholmen...

Man kanske skulle klaga hos båttillverkaren8.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det borde finnas muggar som ser ut som hundskålar för bilar, alltså med en inåtvänd droppkant som tar emot groggens svallvågor.

Ta upp detta problem med någon leverantör av färdigblandade groggar så kanske vi kan få fram TetraPak med sugrör!!!!

Majoritetens makt är stor! 2.gif\

//Calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Biltemas Bilmugg kan det vara något ?

Bilmugg, 4 dl (39-252)

För bilen, lastbilen, båten etc. Med skruvlock, vars öppning förhindrar spill. Dubbelväggad. För varm eller kall dryck. Tillverkad av plast och rostfritt stål.

post-9775-1394234567,9627_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nappflaska kanske kan vara en lösning för dig, eller en vanlig sportdryck flaska.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sjukvårdens dropp-påsar! Bara att fylla med billig rysk vodka, nåla fast, ställa in dropphastigheten och sedan har men att lyckligt rus, lagom avpassat för hela semestern. Dan´ innan man skall börja jobba byter man ut innehållet mot Magnecyl utrört i morotsjuice och vips har man, förutom en härlig ansiktsfärg, ånyo klarat en båtsemester utan efterverkningar.

post-5952-1394234567,9777_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här snackas det väsentlighetersmiley-wink.gif\

För ett par år sedan på mässan, hittade jag en groggyro.  Däri placeras glaset som sedan alltid står rakt upp utan spill i vilka krängningar som helst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lägg till vid Utkäften och drick upp groggen där,dels sparar du bensin och du slipper Marstrandsfjorden.Dessutom nära till sopstationen för flask- och kartongavfall!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rock, Glöm biltema dom har inget att tillför inom den marina fritidssidan

26.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Menar du det, då kan man ju spara en massa pengar på att använda deras zinkanoder, tack för ett kanontips!! 21.gif\ NOT!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finnarna må vara sämre än oss i hockey, men vadgäller grogg på förpackning har dom redan lanserat vodka-lime & gin-tonic på 33cl burk, som cola ungefär fast med sprit. Detta platsar väl inte i lagomsverige??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här är ett tips saxat från Aftonbladet hur våra stackars grannar i öster ska kunna fixa egna guldmedaljer.  Sedan får de väl trösta sig med en icke skvimpande kosken1.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1. Gå med i klubben Minst 30 knop

2. Rådfråga medlemmarna, det finns väl samlad kompetens och erfarenhet ang. vardagliga problem i farter på minst 30 knop smiley-cool.gif\

Mitt personliga råd är att lägga till i någon mysig vik och njuta av Groggen och Naturen! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sjösätt inte så kan du sitta i Borås City med groggen i glaset!! 21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med... Nöjet att båta är inte okomplicerat förenligt med den andra, ack så sköna njutning vi nämner här, nämligen den att ädla drycker förtära. Mitt generaltips är att vi från västkusten slår oss samman någon sommarkväll - gärna i hamn eller naturhamn, för att långsamt begrunda dessa konflikter över en grogg eller tre-tolv stycken?

En liten grill (schhhhh) kanske också skulle passa en dylik tillställning...

M v h

Flång ny medlem; Per

post-18753-1394234645,1922_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...