Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
Amiga

Hur är Gryts skärgård

Rekommendera Poster

Hej

Tog en repa ner från Stockholm till Västervik förra sommaren. Passerade såväl Gryt som St Anna och tyckte det verkade kanon. Vi hade tyvärr planerat lite för tight så vi hade inte tid att utforska dem så mycket. Får bli ett nytt besök nu i sommar eller nästa.

En reflektion är att det är som en motorväg rakt igenom med många prickar så det är lätt att hitta igenom men alla håller sig därmed till samma rutt. Finns massor att se utanför motorvägen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är en kanonskärgård, dock så bör man ge sig in lite bland öarna och inte bara åka E4:an skulle nog säga att stAnna vilken du passerar om du ska mot gryt är en av dom vackraste skärgårdarna.

På min sida finns en hel del bilder http://web.telia.com/~u11101231/

Coronet renovering under varje avsnitt sommar så är det en hel del bilder från stAnna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns hur många som helst, men Missjöarkepelagen stAnna bör inte missas, enormt vackert och ganska lätt åtkomlig från farleden. Harstena, Gubbö kupa med en enorm utsikt över skärgården.

Sedan ska man inte avskräckas av alla grynnor det är inte så farligt om man håller tungan rätt i mun. Men det är klart det har ju varit mina hemmavatten i över 20 år med båt, så jag tycker det är en piece of cake att navigera där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Några tips till, Mansö ,Håskö och Ämtö med sin vedeldade gratis bastu,fint sent på hösten.

En bild på båten vid Långa missjö, Lökö rakt akter över.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för många bra tips.

Vi har köpt boken Landsort-Skanör men det är alltid roligt med flera åsikter och tips.

Det här blir våran tredje båt sommar, har varit Västerås,Grisslehamn,Trosa och mycket däremellan men ej längre söderut.

Peo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En underbart fantastisk skärgård St Anna.

Gubbö Kupa är ett måste. Fångö är vackert liksom Harstena, Missjö, Horvelsö... Ja det går att räkna upp ett stort antal öar som är underbara.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En bild tagen en liten bit innan inloppet till Harstena. Kan varmt rekommendera denna skärgård. Och som sagts tidigare är det inte så svårkörd skärgård enligt min mening.

post-22587-1394235116,8463_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...