Gå till innehåll
torsdag 20 februari 2025
hustran

Retrodesign?

Rekommendera Poster

Varför måste alla nya båtar vara så fö.....t fula?90talets ,ev 80talet,fy f.n.turkos,bulliga,USA.inspireande.Har vi inte ett nordiskt tänkande kvar?I våra vatten,där man inte lägger tillmed aktern i land,behöver vi väl normala båtar?Nu kommer många att hata mig,jag tar det.Snipor,med låg förbrukning,fantastig gång i vattnet.Akterhyttsbåtar,där man klarar sin tilläggning själv.Glöm inte de underbara roddbåtar som finns.Försvara de fulani som kan.

smiley-embarassed.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att de flesta nya båtar är vackra.  Hade själv en snipa förut, en Nidelv 24 och den tillhör väl de snipor som är minst fula.  I övrigt så är de flesta snipor gräsligt otäcka att titta på. Akterruffade historier står heller inte högt i kurs, men så är det, smaken är hårig som sagtsmiley-wink.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu är det inte så att jag vill skilja mig,från allmänhetenutan att få vi alla som gillar sjö o hav,att njuta av de fina båtar vi har,och inte drabbasav båtmässans hysteriska säljhysteri.Fortare,turkosare,glansigare.  11.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag har ett gammalt nr av en båtidning, där man listar tidernas fulaste båtar, sådana listningar tycker jag personligen inte om, för fulheten ligger i betraktarens ögön.Några journalister sätter sig och gör en egen lista, sedan talar man om för andra.....

Sedan finns det linjer, mm som många dras och faller för. har man en egen båt så finns det mycke man kan fixatill själv, man sätter sin egen smak och prägel på sitt flytetyg, automatiskt särskiljer man sig.

Ex Buster aluminiumbåtar kan du nu få motivlackat, Gussi motor fixar din egen ratt eller instrumentpanel i rosa eller vad man nu har för smak, det finns och kommer en hel del special, och jag tycker det är bra. se bara på bilsidan, tjolar, mörkarutor, vingar, shoop, breddade däck o fälg, sänkta, hottade. jag hoppas och tror att det kommer en hel del sånt inom en kort framtid.

smiley-cool.gif\MVH suzz

Ps. Själv är jag förtjust i min egen båt, men jag tycker om andras också

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad jag menar liteär amerikaniseringen.Bay wats(mannen dammsuger)så jag klarar inte stavning eller synpunkyer.Vi bor i ett land där båtliv är en realitet.Varför skapa en glamour omkring det hela?Vad är det för fel på våra båtar?Snabbare,turkosare,fulare,hetsa,hetsa.Näe,var är båtlivet på väg?Får väl se på mässan,om något har ändrats sen senast. smiley-money-mouth.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...