Gå till innehåll
lördag 28 september 2024
Absolutfalk

Någon som kört Zitarra / Azurro FS220?

Rekommendera Poster

 Hej allesammans!

 

Mitt första inlägg =) Är lite inne på att köpa ny båt och har kollat runt en hel del på DC marknaden. Tanken är en ny båt med inombordare, mellan 6-7m, bensin, rymlig ruff och max pris 350 000kr.

 

Har kollat på dom mer kända märkenas modeller, Ryds 20 dc, Yamarin 64dc, Bella 640dc och kommit fram till att dom är väldigt trånga i ruffen, men väldigt sköna att vila ögonen på.

 

Hursomhelst, var på båtmässan för två veckor sen och fick syn på Zitarras FS220. Grymt bra pris, 330 000kr (190hk vovlo penta, och lite lull lull), verkar som man får väldigt mycket båt för pengarna. Om man jämför ruffen med ovanstående modeller med denna så är det väl ungeför som att jämföra en städskrubb med en lyx svit på hilton=)

 

 Undrar nu om det är någon som är lycklig (eller olycklig) ägare till en sån här skönhet. Vad är isåfall bra och vad är dåligt? 

 

Har ni några andra förslag på båtar som stämmer in på ovanstående kriterier så får ni gärna posta dom här =)

 

Tack på förhand!

 

MVH

 

Alex  

post-16808-1394234567,1023_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har allvarligt kollat in Azurro, både en och två gånger, Dv.s på de senaste 2 mässorna.

Jag är lite osäker på om de passar våra vatten, då de är byggda i Sydamerika.

Det är säkert bra byggda båtar, men jag vill nog vänta ett tag och höra vad andra säger (som har köpt båten)

Du kan kolla in andra båtar än Svenska, Finlad och Norge har OK byggen.

Men jag TROR nog att Azurro kan vara ett bra köp.

// Reine

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag köpte en Zitarra Z7 förra sommaren 2007, och kan inte annat än säga att det är båtar som är helt underbara. Rejält byggda, och som går underbart i sjön!

Och framför allt, man får verkligen mycket båt för pengarna!

Mitt råd till er som funderar på en Zitarra, ta och provkör en, och fatta sedan beslutet att det är båten du ska ha! Låt vara att namnet inte är känt som Ryds, Uttern eller vad det nu måne vara! Zittara har lika väl beprövade saker som alla andra, Volvo Penta motor, Wallas spis/värmare mm mm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg Svenskbåten-från-Brasilien Zitarra Z6 på båtmässan i Göteborg 2007 (vilket om jag minns rätt var världspremiär), minns att jag blev mäkta förvånad då jag såg det förhållandevis låga priset för en sådant flaggskepp.

Skulle gärna vilja ha en Zitarra Guld ...men oavsett om priset är lågt så är det ändå mycket pengar. Om alla båtar håller en jämn hög kvalitet och om andrahandsvärdet blir något att skriva hem om  är ju av naturliga skäl fortfarande ett oskrivet blad. Skulle även kännas bra om någon oberoende part  skulle ge ett OK för att arbetsvilkoren (arbetsmiljö, löner) i fabriken i Brasilien för landet håller en god standard.

Ser fin ut...mmm.



Senast ändrad av Dumpdidump | 28 april 2008 | 21:51

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...