Terrafobica 68 Postad 24 Februari , 2006 Vilket fint erbjudande jag fick från Statoil idag. Tankar jag mer än 1200 liter på ett år så får jag, förutom 25 öres rabatt per liter, samma pris som på obemannade stationer. Låter ju jättefint. Läser och läser det finstilta. Går in på deras hemsida och läser ännu mer, men ingenstans står det något om att någon speciell macktyp skulle vara undantagen. Så då ringer jag till dem. Han på Statoils kundtjänst blir lite ställd, men till slut får jag reda på att det inte gäller sjömackar. Om det inte står någonstans att erbjudandet inte gäller för en båtmack, får man göra så då? Ett fall för plus-Sverker kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 24 Februari , 2006 Heehhee...där tog du nog dom på sängen..det är farligt att göra en kampanj om man inte kollat till 100%... Ska bli kul att se om dom gör något tillägg... Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 24 Februari , 2006 Väntar med spänning på konsumentverkets åsikt i frågan. Tänker ändå nappa på erbjudandet och röra om i grytan ifall rabatten inte gäller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 24 Februari , 2006 Helt rätt..gör det...jag tror du vinner...med någon form av, kompensation eller liknande.... Lyck till..jag håller på dig.. Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hjolana64 0 Postad 24 Februari , 2006 Hej Fick samma erbjudande i dag och var sent i kväll nära att gå på det. Använder Statoil-kortet endast sommartid eftersom det är deras sjömackar som finns i min vanligaste väg. Innan jag hann klicka färdigt, tog jag mig tursamt nog en funderare - stämmer det här in på mig? Föga troligt och knappast sannolikt var det jag kom fram till. Tack för uplysningen att det överhuvd taget inte omfattar sjömackar! Anser att jag redan tidigare varit ytterst skeptisk till all direktreklam, men nu känns det som inget finns att förlora på att låta sådan utan läsning kan gå dit den hör hemma, nämligen till pappersinsamlingen. Det blir till att tanka Hjolana som tidigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 24 Februari , 2006 Maila Sverker på plus! Han kommer garanterat att ta upp det ... den lilla konsumenten mot det GIGAntiska oljebolaget! Det här är riktigt HETT!!! Jag ringde Sverker i en paralell ang bredbandsdjungeln ... han nappade direkt :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
spunk_totte 1 Postad 25 Februari , 2006 Om erbjudandet du fick hem även bestod av en del där du skall fylla i dina uppgifter och signera. Så är deras reklam utskick bindande, för i samma sekund du skriver under det så lämnar det formen reklamutskick och blir då istället ett avtal. Men oavsett vad, skriver statoil alla stationer, och det blir media liv om att dem inte menade sjömackar osv, så kommer det snabbt även gälla sjömackar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 25 Februari , 2006 Jag antar att Statoil ger rabatt för att få fler kunder att handla=större vinst. Har aldrig varit med om att ett vinstdrivande företag har gett allmosor utan tanke på vinst. Varför skulle de då utesluta sjömackar? Det blir ganska stora mängder diesel som slinker ner i en 20-tons planande motorbåt t.ex. Inhandlade hos den som har bästa pris. Om det nu är sant att det endast gäller biltappar så kan det inte vara stora pengar att förlora för Statoil. Snarare vinst att hämta. Speciellt som det annars blir anti-PR också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 25 Februari , 2006 Dra iväg ett mail till alla båttidningar i alla fall. Ska man kontakta Sverker ska man trycka på att Statoil diskriminerar skärgårdsborna som måste åka båt. Tror tyvärr inte att vi bensinslukande fritidsbåtar får så himla stora sympatier av Sverker och andra. Det är ju ändå en högst frivillig sysselsättning. /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser