Henke92 0 Postad 23 Februari , 2006 Hej ! Jag undrar om det är någon på forumet som har en Johnson 40hk , Isåfall skulle jag gärna vilja veta vad ni har för Båt, Och Propeller. (diameter/Stigning) Tacksam för Svar Med Vänliga Hälsningar: Henrik. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 23 Februari , 2006 Jag har i vanlig ordning min Johnsson 40 med VRO pumpen inkopplad och allt Den sitter på min Ryds 495GT ochgår som en klocka. Skall kolla det andra du efterfrågar. Står det på proppen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke92 0 Postad 24 Februari , 2006 Hej !Ja tack Det vore snällt, Jadå, det står på proppen någonstans MVH henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
waxholm4 0 Postad 24 Februari , 2006 Hade på min crescent 418, 12-1/4 x 15, den propellern var optimal för mina behov, dvs både med en person eller fullastad med fyra personer diverse packning. crescent 418 väger ca 310kg tom utan motor. Toppfart en person ca 28 knop Toppfart fyra personer ca 25 knop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 25 Februari , 2006 11-3/4 x17 står det på proppen den är original och båten gör 28 knop med 2 vuxna och hemlängtan enl. gps. Mvh // Sigge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke92 0 Postad 19 September , 2006 Min båt gör ca 30knop i dagsläget med runt fyra pers i, med min nya aluminium propp.. (15 stigning) Jofa kuling (ca 250kg) 40 hk . En otrolig skillnad bara på fart och prestanda gämfört med min tidigare propulse propp, i nuläget är varvtalet på motorn något högre än innan. Men också farten är betyderligt högre. Jag ska inte heller vara som i många andra kommentarer att se ner på propulse men det märks ganska så tyderligt att det inte är en bra propeller i alla lägen. Men sen finns det ju dem som är jätte nöjda också. / Henke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser