Gå till innehåll
måndag 10 mars 2025
Seafl0wer

MG - Firefox

Rekommendera Poster

Hej!

Det mesta på MG fungerar riktigt bra med FF numera, men fortfarande med några irriterande undantag 5.gif\

Redan i höstas, efter designbytet, påtalade jag att Medlemsbutiken INTE är nåbar när man kör FF.

FF har rönt en ganska stor framgång som en säker och användarvänlig browser, så det kanske är dags att koda om Medlemsbutiken så att den blir generisk, och passar allas våran favorit-webbläsare (vad den nu än heter!).
Jag vet att MG har riktigt duktiga kodare, så det handlar nog mera om en prioriteringsfråga 8.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

jag kör FF 1.5.0.1 och medlemsbutiken funkar alldelses utmärkt

/jan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Sjorovarn

Detta problem fixas enkelt genom att Du använder IExplorer istället!

8.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Vi testar allt i FF och IE och försöker få det att se bra ut i båda.
Dom hanterar saker lite olika så ibland ser det lite konstigt ut i FF.
Medlemsbutiken har jag dock inte problem med.
Kan vara att FF blockerar popupfönster. Tillåt popupper som kommer från maringuiden så kanske problemet försvinner.

Vi vill ju givetvis att alla skall komma åt maringuiden och kunna njuta ab innehållet.

//admin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

IExplorer!
... en mera användarovänlig browser får man leta efter! Men kansk MS lyckas få in tabbar i nästa version ... det har bara gått typ 3 år sedan som Mozilla fixade det :-)

STOR heder åt MG att man har som målsättning att överlåta åt användarna vilken browser man vill köra på! 

Däremot så löste sig det hela om man tillåter cookies från www.crossroads.se! Det räcker inte med att tillåta det på www.maringuiden.se !

Men när jag ändå skriver, så undrar jag vad som hänt med forumet sista veckan, för nästan alla nya inlägg får numera konstiga radbrytningar!
Och det har inget med FF eller IE att göra, jag har gjort praktiska tester med bägge browsrarna!
Ett bra exempel är detta inlägget!

Kanske siteadmin har någon ide?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kör både FF och IE, upplever att IE är betydligt snabbare. Gjorde en snabbtest mot en testsida jag hittade på nätet. Det gick allmänt lite segt idag (jag har 24 Mbit från Telia) men skillnaden var i stort sett lika. Någon annan som upplevt samma sak.

IE ----->

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bara i en kåta, kolla datorn i mitten med bredbandet rätt upp i cyberspace. Som sagt jag läste om Firefox och kastade in en räv i datorn men det luktar så djävla bränt kött om den. Du som är i branchen Steve, visst kan Fox betyda snygg brud också. Kanske skulle ha testat det istället

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det kanske blir så framöver...att du får slänga in dom där....fågelinfluensan vettu....hönorna är inte säkra numera...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hittade en bild på bredband i Oskarshamn, tyvärr inget virusskydd. Ser ut att vara redundant i alla fall

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Installera pluginen FasterFox på din FF så har du GARANTERAT en snabbare browser!

Grymt bra plugin ... en annan av många fördelar är just alla superbra plugins som man kan välja, givetvis utan kostnad :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Sjorovarn

Hehe, ska vi snacka om vilken browser som är bäst? Jag kan jag väl kontra med att IE faktiskt funkar otroligt bra för gemene man utan alla dessa plugins. De plugins jag har sett Dig prata om här finns ju alla inbyggda i IE, och kan enkelt sättas antingen på eller av! Jag är övertygad om att FF är en alldeles utomordentlig webbläsare, men för de flesta som inte vill sitta och komma på vilka funktioner man skulle vilja ha så funkar IE väldigt bra. Jag har pratat med så många människor som har dator, men varken har lust eller intresse av att hålla på att pyssla för att få program o dyl. att funka, utan de vill ha en dator där de trycker på knappen, sen ska allt bara fungera! Säga vad man vill om Microsoft och dess produkter, men i fallet med ett os för dummies så har de faktiskt lyckats iom. WinXP och tillhörande program.

MG säger att det är omöjligt att tillfredställa 16 000 olika viljor, Microsoft har 5 000 000 000 viljor att föröka tillfredställa, det är klart att det inte går!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...