flipbop 2 Postad 15 Mars , 2007 Tyvärr, paketet slank inte genom tullen. Ca 3-4 veckor efter leveransen kom ett brev från FedEx med tullhandlingar (just som jag trodde att faran var över). En sak var dock positiv med det hela. GPSDiscount uppgav ett lägre värde på plottern än vad jag fick betala. Jag tror det var runt US$200 lägre pris satte, så tull/moms-smällen tog inte så hårt som den kunde gjort... Jag är mycket nöjd med plottern hittills. Senast ändrad av flipbop | 15 mars 2007 | 12:51 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Salstad 1 Postad 15 Mars , 2007 Har funderat på bränsleförbrukningsinstrumenten som Navman eller Lowrance säljer och fick då se att man gör sig en rejäl hacka på shoppa det Over there. Såg dock att frakten var 1/4 av priset, hoppas man har någon som skall dit inom kort Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 15 Mars , 2007 Var det som för mig, att frakten inte var med på den invoice som tullen såg ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_Trinity_ 1 Postad 17 Mars , 2007 Hur är det med dom importerade plotrarna, är det samma mjukvara i dom som i dom europeiska/svenska? tänker på om man kan ställa in svenska menyer och metriska enheter. Att bruksanvisning är på engelska är inga problem. //Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 17 Mars , 2007 Garmin har gått att ställa in på svenska och haft samma mjukvara oavsett var dom sålts, hur det är med dom nya moddelaerna vet jag inte men det borde gå att se i bruksen på deras hemsida i usa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zeeker 0 Postad 17 Mars , 2007 Hejsan Fick svar från Tigergps att Garmin säljer en European version också. Har dock inte fått svar på vad som skiljer... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_Trinity_ 1 Postad 17 Mars , 2007 Ok, får maila och höra lite med dom då, vore ju snopet om man köpte för halva priset och dom inte funkade här av någon anledning. /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipbop 2 Postad 18 Mars , 2007 Nu har jag kollat lite noggrannare i mina papper. Så här blev det när det gäller moms och tullavgifter i mitt fall... GPSDiscount spec:ar följande: GPS-plottern US$ 179, frakt US$ 47.58 och försäkring US$ 1.90. Totalt ca US$ 228. Totalt att betala blev det 646 SEK vilket inkl tullavgift, moms och administrationskostnader. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wave_1 1 Postad 8 Augusti , 2008 Hej. Har handlat en del elektronikprylar från USA och betalat med Master Card, har aldrig råkat ut för uteblivna leveranser eller något annat strul. Något annat positivt är att det är snabba leveranser oxså 3-5 dgr., och bra priser jämfört med ockerpriserna här hemma. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser