beachcraft 0 Postad 19 Februari , 2006 Måste man ha en plotter med extern annten (utan på båten) i en stålbåt?eller kan man ha gps pucken inne? MVH Örjan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carlf 1 Postad 19 Februari , 2006 Jag tror att det ska funka om man har en raymarine 435i som har en intern antenn så ska denna även funka på en stålbåt. (Beroende på mont, du kan inte montera den längst in/ner i båten) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bating 0 Postad 20 Februari , 2006 Gpsantennen ska sitta på utsidan av en stålbåt. Du kan få den att fungera hjälpligt om du sätter den nära skylights eller något annat som går genom skrovet och som inte är metall. Men antalet mottagna satteliter och styrkan på signalerna blir mycket lidande om det fungerar överhuvudtaget. /Marcus http://www.bating.se/mg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lyckasen 0 Postad 20 Februari , 2006 hej! Jag har en Garmin 182C som jag använder inne i en större stålbåt. Den saknar yttre antenn. Det fungerar utmärkt så länge den står intill fönstren. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lomen 0 Postad 21 Februari , 2006 Håller helt med Marcus. Antennen skall sitta på utsidan för att fånga upp så många sateliter som möjligt. Inne vid ett fönster ser den betydligt färre sateliter med minskad noggranhet som följd. LEG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser